2013/12/11

Przygotowania do świąt- choinka z makaronu i inne różności

Dzisiaj się trochę rozpiszę, a więc tak dzień jak co dzień, nic się nie wydarzyło wyjątkowego, no może, że wczoraj dostałam czwórkę z fizyki i to ze sprawdzianu! Jestem po prostu w siódmym niebie :) I od razu średnia mi podskoczyła, lecz i tak wychodzi mi trója (o ile się nie mylę). Bardzo się dziwię, że z matematyki wychodzi mi cztery z minusem, a w podstawówce miałam albo trójki albo naciągane czwórki. Lecz niektóre oceny się też pogorszyły, ale i tak jetem z siebie zadowolona :)

W ogóle to wydaje się bardzo dziwne, że niedawno były wakacje, początek roku, a teraz już święta Bożego Narodzenia, a niedługo koniec roku. Nie wiem czy wam też, ale mi się wydaje, że ten rok minął bardzo szybko. 
Niedawno się otrząsnęłam, że od początku wakacji już minęło pięć miesięcy, a ja nadal słucham tych samych piosenek i nadal tak bardzo je kocham i nadal przypominają mi te same osoby i towarzyszą te same uczucia, no może już tak nie tęsknię...to znaczy tęsknię tak samo, ale nauczyłam się, że łzy nic nie zmienią, niestety nie mogą...Poza tym przyzwyczaiłam się do faktu, że tych osób nie ma :(
Wracając do dzisiejszego posta. Wiele blogów już miało jakiś post o zbliżających się świętach, zimie czy mikołajkach, a ja nie i postanowiłam dzisiaj utworzyć taki pierwszy świąteczny post. Będzie on taki dość nietypowy, a mianowicie o rękodziele, które można chociażby wykonać na świąteczny prezent. Pierwszy drobiazg to choinka z makaronu, niestety ja jej nie robiłam, lecz moja koleżanka dała mi ją w prezencie i powiedziała mi jak ją wykonała :) Drugą rzecz już sama zrobiłam i była chyba nieco łatwiejsza. Również napiszę krótką instrukcję.
Na koniec dodam moją ulubioną polską kolędę tylko, że w wersji angielskiej <3


  • Choinka z makaronu

Potrzebne przybory: 
  • karton, wszystko jedno w jakim kolorze
  • makaron muszelki
  • pistolet do kleju na gorąco
  • klej
  • farby z efektem chromu lub spray
Wycinamy koło z kartonu, a następnie przecinamy je na pół i formujemy stożek, na dole zszywamy za pomocą zszywacza. Następnie za pomocą pistoletu przyczepiamy makaron do naszego stożka. Pryskamy farbą w dowolnym kolorze, zielonym, złotym, jakim tylko chcecie. Odstawiamy do wyschnięcia. Choinkę możemy podarować komuś bliskiemu, albo postawić w pokoju. Radzę uważać bo od choinki łatwo może odczepiać się makaron (zresztą u mnie tak jest).








  • Łańcuszek 

 Potrzebne przybory:
  • masa solna, mąka, sól, woda (ja zawsze dodaję na oko, oby się dobrze ugniatało i nie przylepiało do rąk)
  • foremki do ciastek, w tym przypadku serce i gwiazda
  • lakier złoty i czerwony, lub farba złota i czerwona (ja użyłam złotego lakieru i czerwonej farby)
  • brokat sypki
  • wstążka
Przygotowujemy masę solną i wałkujemy ją na cienki placek ok 1 cm. Za pomocą foremek wycinamy serca i gwiazdki. Pamiętajcie, aby za pomocą gwoździka zrobić dziurki. Wkładamy do piekarnika. Jest dużo przepisów na pieczenie masy solnej, ale ja zawsze daję na jak najmniejszą temperaturę i piekę dość długo, aby ciasto "wysuszyć". Nie może być tak, że masa na wierzchu będzie spalona a w środku surowa. Po upieczeniu malujemy, a następnie posypujemy brokatem. Gdy figurki wyschną przekładamy sznurek zawiązując supełki, aby serca i gwiazdki nie zsuwały się. Łańcuszek tak samo jak choinkę możemy podarować bliskiej osobie, albo powiesić by przypominał nam magię świąt. 




 Do prezentu warto dorzucić pomarańczę z powbijanymi w jej skórkę goździkami. Daje przepiękny zapach i cieszy oko :)

Swoją drogą dziękuję Wam bardzo! Bloga posiadam miesiąc z kawałkiem, a jest już 55 obserwatorów i około 700 wyświetleń. Nie wiem czy to dużo, czy mało, ale dla mnie jest to dużo i jestem bardzo szczęśliwa z tego powodu. Dziękuję również za rekordową ilość komentarzy w dwóch ostatnich postach. Każdy komentarz i nowy członek bloga jest dla mnie bardzo ważny tak jak ten blog. Po prostu odkryłam nową pasję w życiu którą jest blogowanie- i mam nadzieję, że blog będzie się z każdym dniem rozwijał :) Również Wam tego życzę, aby wasz blog odnosił sukcesy i jeszcze raz bardzo dziękuję <3

31 komentarzy:

  1. Śliczna ta choinka. Nie wiem czy bym tak umiała ;c
    ♠ olusiek-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Choinka z makaronu bardzo ciekawa ! :) Podoba mi się ^^
    Zapraszam do siebie.
    Jeśli byś mogła to prosiłabym o poklikanie w banery :)
    sialalala96.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak zobaczylam ta choinke to pomyslalam sobie, ze jest z papieru, haha. Swietny pomysl! Nigdy o czyms takim nie slyszalam. Co do lancuszka ten sposob stosuje co roku i moim zdaniem to swietna dekoracja na swieta ^^

    xoxo,
    Daria

    darudarusa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczna ta choinka *-* Ciekawy post ;3
    Zapraszam do mnie -->
    madziaaaaxd.blogspot.com/?m=1
    Dopiero zaczynam i byłabym wdzięczna, za jakieś porady ;3

    OdpowiedzUsuń
  5. jeju jaka cudowna ta choinka!
    z masy solnej dobre parę lat temu ozdoby robiłam :)

    obserwujemy? :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudna choinka. Jestem pod wrażeniem.
    Ja dzisiaj ubrałam swoją , mówiąc ubrałam mam na myśli
    moja mama ubrała. Nie poczekała na mnie ;c
    Twój pokój pewnie wygląda cudnie co roku na święta :)
    Obserwuje i liczę że zajrzysz do mnie :)

    http://bajkidziewczynazmarzeniami.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  7. Super ozdoby :) Wesołych Świąt ☺
    http://parkspati.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Hey!
    Nominowałam cię do:Libster blog avard !
    Więcej u mnie na blogu!!!

    http://nataliassfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Well Christmas is coming! :)
    http://avenuefranche.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. bardzo ładna ta choineczka ci wyszła

    OdpowiedzUsuń
  11. to nie ja robiłam tylko moja koleżanka ale przekarzę jej to, dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  12. HEJ!:) Masz naprawde świetnego bloga, super piszesz posty <3 Widać że wkładasz dużo serca w napisanie ich:)
    Jestem pierwszy raz, może obserwacja? Napisz u mnie w komentarzu czy obserwujesz, wtedy i ja się odwdzięcze. ;-]

    ♥♥♥ WWW.MALINKAXPP.BLOGSPOT.COM ♥♥♥

    OdpowiedzUsuń
  13. Choinka jest urocza :) naprawdę pomysłowa rzecz :)
    troszeczkę mnie tym natchnęłaś :)
    pozostacsoba.blogspot.com
    (prosiłabym o kliknięcie w banery :) odwdzięczam się)

    OdpowiedzUsuń
  14. Cześć! zostawiam komentarz.
    I pisze w nim, że masz świetnego bloga.
    Może razem zaobserwujemy?
    wtedy także zostawię obser.
    http://kaschaundkascha.blogspot.de/

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetna jest ta choinka.! :)

    Obserwujemy? :)
    http://everythingwhatlike.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Śliczne rzeczy :)
    obserwuje
    http://alicji-pasja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Pomysł na choinkę z makaronu jest bardzo ciekawy ;)
    Pisałaś o wspólnej obserwacji,ja już obserwuję :*
    april-aapril.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetny blog ! :3 ja dopiero zaczynam, więc zapraszam do mnie :3

    http://wissdream.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetne pomysły! Ja taką choinkę robiłam 2 lata temu, fajna sprawa, bo ślicznie wychodzą. Tylko niestety to nie jest takie proste, bo jak napisałaś makaron odpada, a później nie jest aż tak prosto uzupełnić te dziury... Ale efekt jest warty trudu.

    Zgadzam się na wspólną obserwację. ja już obserwuję, teraz twoja kolej.
    http://just-life-with-dreams.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetna ta choinka!

    Proszę o kliknięcie w baner sklepu voguec. To dla Ciebie sekundka a dla mnie bardzo wiele.
    http://kindeerkaa.blogspot.com
    Każdy kto kliknie i napisze w komentarzu że kliknął w następnym poście dodam jego link do bloga ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. wow co za wspaniałe inpiracje! naprawde mnie zaskoczyłas, wszystko wyglada genialnie ;-)
    buziaki
    zapraszam do mnie i do wzajemnej obserwacji
    buziaki ;-))
    http://neffii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetne :D Genialnie to wygląda *.*
    Obserwujemy?
    http://myawesomebooks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Wow! Ta choinka z makaronu jest świetna,i bardzo fajnie się prezentuje! <3
    OBSERWUJĘ i liczę na rewanż :*

    misiioolek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Post bardzo fajny !
    Boziu, jaka ta choinka piękna, robiła też z makaronu, ale na ten pomysł nie wpadłam. muszę koniecznie go wypróbować ;))
    O moja ulubiona kolęda, zawsze jej słucham obowiązkowo :)
    Zapraszam do mnie:
    http://magic-music-world.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Ale piękna choinka *.*
    Na pewno spróbuję tego pomysłu ;)

    Zapraszam:sabinaa-blog.blogspot.com
    Może obserwacja za obserwacje?
    Jeśli tak to odp u mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. ale ładniutka choinka <3
    pewnie ,że obserwujemy . Ja już ,teraz Ty ;*

    http://marttfashion.blogspot.com/2013/12/hi-dude.html

    OdpowiedzUsuń
  27. Robiłam taką choinkę dwa lata temu. Troszkę się przy niej namęczyłam :/

    justlife-jurka.blogspot.com


    OdpowiedzUsuń
  28. świetna ta choinka wgl wszystkie ozdoby taki klimacik cudowny robią <3
    zapraszam do skomentowania najnowszego wpisu będzie wspaniale :
    uszatkaa.blogspot.com
    + zawsze odwiedziam blogi tych którzy odwiedzają mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Jakie świetne ozdoby !
    Tez muszę coś pokombinować.
    http://anddreamsbecomeareality.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. Świetne ozdoby, właśnie takie wykonane własnoręcznie mają najwięcej uroku <3
    Obserwujemy ? Zacznij ; *
    http://re-belious.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

*Weryfikacja obrazkowa wyłączona.
*Za każdy komentarz dziękuję.♥