2014/04/04

Twoja skóra to nie papier-nie tnij!

Do tego posta przymierzam się i przymierzam, więc brawa dla mnie, że go wreszcie piszę. Nie ukrywam, że jest to dla mnie trudny temat, ale chcę tego posta napisać, ponieważ wiem, że może komuś on pomoże. Po tytule można już poznać o czym będzie notka. Twoja skóra to nie papier- nie tnij- usłyszałam kiedyś ten cytat, przeglądając internet. I właśnie to zmotywowało mnie do napisania o tym. Ujmę to wszystko w kilku podpunktach, aby lepiej się czytało.

Po co ludzie się tną?
I tu właściwie każdy człowiek, który nigdy nie miał z tym problemów może mieć inne zdanie. Ja myślę, że ludzie, którzy się samo okaleczają  mają problemy jak każdy inny człowiek, lecz nie umieją sobie z nimi poradzić. Prawda, że niektórzy ludzie mają mniejsze i większe problemy, ale niektórzy sobie z nimi radzą inni nie. Po co ludzie to robią:
-nie mogą sobie poradzić z różnymi problemami
-chcą w ten sposób zamaskować ból psychiczny i zająć się fizycznym
-chcą się uspokoić
-wołają o pomoc do drugiego człowieka
-chcą się wyżyć na czymś lub na kimś i robią to na sobie
-dla szpanu (co jest dla mnie czymś zupełnie głupim)
Jak przestać?
Dlaczego znów to robisz? Dlaczego? Zrozum, że nie tylko Ty jesteś nieszczęśliwy, nie tylko Ty masz problemy. Zastanów się nad tym, popatrz na świat z innej perspektywy. Ubierz go w kolorach...Pomyśl co Cię dzisiaj spotkało miłego. Nie musi to być coś wielkiego, może to być uśmiech na twarzy drugiego człowieka. Może to być to, że dzisiaj świeci słońce, albo, że dostałeś/aś dobrą ocenę. Może to być to, że ktoś powiedział Ci "cześć" na korytarzu albo na ulicy. Naucz się doceniać małe rzeczy. Rozsiewaj wokół siebie dobro. Wiem, że jest ciężko, wiem, ale musisz być silny/a. Przestań! Nie jutro, nie za godzinę- teraz! Pomyśl też nad sobą. Może właśnie Ty popełniłeś/aś gdzieś błąd. Może spotkałeś/aś niewłaściwe osoby w swoim życiu? Dlaczego musisz cierpieć przez inne osoby, dlaczego zadajesz sobie blizny przez tych, którzy Cię zranili?
Pomóż!
Nie bądź obojętny na osoby, które się tną. One nie są złe, czy coś. One potrzebują wsparcia, przyjaźni, bliskości drugiego człowieka. Potrzebują pomocy. Podejdź, zaprzyjaźnij się, pomóż rozwiązać problem. Wiem, że nie jest to łatwe, ale spróbuj, nic Ci nie zaszkodzi, a może pomóc drugiej osobie.


 "Bo ty nie możesz myśleć, że przegrałaś. Patrz na mnie. Nie przegrałaś, nigdy nie przegrałaś. Te ślady na twojej skórze, to nie jest porażka. To bitwa. Walczysz dziecino. Każdy dzień, godzina, minuta. Każda przeklęta noc. Nie płacz. Spójrz na mnie. Już nigdy się nie skrzywdzisz, dobrze? Możesz przestać, potrafisz. Potrzebujesz czasu. Wiem, że jesteś w stanie zmienić ten okrutny świat na lepsze. Zacznij od uśmiechu. Uśmiechnij się dla mnie. Teraz."


 Życie jest przed Tobą, pełne cudów, szczęśliwych chwil, nawet jeśli na razie wydaje się, że są za pancerną szybą. 


Nigdy więcej, nigdy więcej, proszę.

Ostatnio znalazłam też kilka sposobów, aby przestać się ciąć:
-znajdź sobie jakieś zajęcie, które Cię "wkręci", może to być to co lubisz: rysowanie, śpiewanie, blogowanie, jedzenie
-jeśli już nie wytrzymujesz, zrób jakieś męczące ćwiczenia, np. 50 brzuszków, albo rysuj po ciele czerwonym pisakiem lub szminką
-odliczaj dni, kiedy się nie ciąłeś/aś i pobijaj rekordy, jeśli Ci się uda zrób sobie jakąś przyjemność, np zjedz coś słodkiego, jeśli Ci się nie uda odmów sobie czegoś
Wydaje się to trochę jak taka zabawa, prawda? Ale podejdź do tego poważnie, uda Ci się!

A Wy co o tym myślicie?

41 komentarzy:

  1. Zgadzam się jak najbardziej z tym postem. Trzeba pomóc tym osobą jak najszybciej, wytłumaczyć że to do niczego nie prowadzi.

    Pozdrawiam,
    monlly-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. jak dla mnie to jeden z bardzo trudnych tematów, i nie wiem czy sama potrafiła bym napisać o tym posta

    OdpowiedzUsuń
  3. ciekawe sposoby :) tak, temat trudny i cięzko coś o tym powiedzieć. ;x

    OdpowiedzUsuń
  4. Cześć. Dopiero co zaczynamy, więc mamy nadzieję, że wpadniesz do nas, skomentujesz nasz wpis, chodź to dopiero początek. Z góry dziękuję, komentarze, obserwacje są dla nas ogromną nagrodą :)
    somethingour.blogspot.com
    my obserwujemy :)))
    też sądzimy, że okaleczanie to nie jest najlepszy pomysł, ale cóż, teraz jest na to moda :>

    OdpowiedzUsuń
  5. Zgadzam się moje koleżanki się tną bo raz , wzięłam jednej telefon był on zapakowany w etui z kieszonką a w kieszonce znalazłam żyletkę.A moja koleżanka miała pocięty palec. Była u pielęgniarki ale chyba nadal to robi. To bardzo trudny temat.

    emy-emmy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Myślę, że post bardzo przydatny.
    Obserwuję już dłuższy czas.
    http://patyyska-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. cięcie się jest według mnie bez sensu.. W ogóle nie rozumiem jak to można robić, przecież to boli..

    http://madeline-photo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny post. Co powiesz na wspólną obserwację?
    http://nutka-and-ludka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Całkiem niedawno dodałam podobny post :)

    http://the-fight-for-a-dream.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo mądrze napisany post.
    Znam osobę, która sie tnie, a raczej cięła. Nie wiem czemu to robiła... jest bardzo pozytywną osobą.

    martyna-k.blogspot.com <--- KLIK

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie warto się ciąć.
    Zapraszam na bloga
    http://do-wyboru-do-koloru-projekty.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Aż mnie ciarki przeszły!
    Cięcie się to nie rozwiązanie. Trzeba jakoś sobie radzić. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wiele osób się zaczyna ciąć, główny powód to chłopcy..
    Ale to nie jedno rozwiązanie. Cudowny post!
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jest to naprawdę przykre, kiedy widzę ludzi z ranami na rękach, nogach. Ja rozumiem problemy, ale uważam że skóra to nie jest dobre miejsce na wyładowanie się ;C
    http://lets-her-go.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. te zdjecia sa straszne, takie samookaleczanie jest na prawde przykre :(
    Jeśli chcesz zobaczyć i poczytać odnośnie firm internetowych, o ich zasadach współpracy itp., to zapraszam do skomentowania nowego posta : )
    dorey-doorey.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo dojrzale podeszłaś do tematu. U mnie w klasie jest taka dziewczyna która chwaliła się tym jak fajnie jest się ciąć i zgłosiłyśmy ją wychowawczyni. Dopiero się nią zajęła! Raz na zawsze odechciało jej się robić to świństwo :)

    natty-and-natty.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja się cięłam wiele razy nie dla szpanu bo według mnie cięcie dla szpanu jest głupie.Miałam problemy moja przyjaciółka mieszka za daleko,nie miałam się do kogo przytulić i wgl kilometry ;/ Ale miałam pomysł na to żeby nie robić sobie ran.Wzięłam kartkę,odrysowałam rękę,wzięłam czerwony pisak i rysowałam kreski gdy tylko miałam zły dzień i chciałam się pociąć,następnie ile narysowałam kresek w jeden dzień wzięłam w klamre i podpisałam kiedy to robiłam,mi to pomogło :)

    OdpowiedzUsuń
  18. to głupie i beznadziejne, żałosne ....

    http://h-ss-s.blogspot.de/

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo motywujący post , taki prawdziwy . Zawsze przecież mogło być gorej . Według mnie nie powinno się ciąć skóry bo to znak , ze jesteś słaby , ale można to zmienić i stać się silnym . Bitwa przecież dla tych osób cały czas trwa i nie wiadomo kto wygra :)
    http://alicji-pasja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo fajny nowy post, lubie czytać takie wpisy :3
    nic dodać nic ująć :*
    Bardzo lubię odwiedzać tego bloga <3
    Czekam na kolejny pościk.

    Mogę tylko prosić o poklikanie w linki w poście http://aloohaparadise.blogspot.com/2014/03/sheinside-wishlist.html

    zapraszam na blog mojej przyjaciółki kate-and-her-world.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Zgadzam się z postem.
    Nie powinniśmy sięgać po takie środki, trzeba szukać rozwiązania, myśleć pozytywnie, szukać pomocy u najbliższych..
    KLIK-BLOG

    OdpowiedzUsuń
  22. dobry post :) warto poruszać takie tematy:D

    http://www.silverchaine.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Jak zwykle post jest genialny. :) Na pewno będę tu zaglądać regularnie <33
    Boski blog i design ! <3

    + bardzo proszę o kliki w najnowszym poście, jeśli poklikasz w linki napisz ,a 5 wylosowanych blogów polecę w następnym poście i zaobserwuję twojego bloga ! :)
    http://oliwia-blogg.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Genialny post ! Nic dodać nic ująć
    Zapraszam: http://me-and-the-little-world.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Dla niektórych cięcie się jest żałosne, ale innym pomaga. Tak jak dla mnie, ale skończyłam z tym. Teraz martwię się o przyjaciółkę...
    http://sylllandoll.blogspot.com/
    :)

    OdpowiedzUsuń
  26. SUPER BLOG !~~
    wpadniesz do mnie ?! A może zaobserwujesz ?!
    Link : http://zycie-z-andzikiem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Ja nigdy się nie cięłam i mam nadzieję, że nigdy nie będę miała powodu, aby to zrobić...

    agnieszka-codziennosc.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja nigdy się nie cięłam. Takie posty są bardzo mądre, ale czy pomocne? Cóż, może w pewnym sensie tak, ale ostatnio odkryłam, że trzeba o wiele więcej by komuś pomóc. Właśnie tak jak napisałaś - nie można być obojętnym.
    Chciałabym pomóc każdej tnącej się osobie,ale jestem bezsilna. Nienawidzę tego.

    Skom? http://madame-carmelle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  29. Niektórzy po prostu tego potrzebują, niektórzy nie tną się dla szpanu tylko dlatego, że daje im to jakąś ulgę, ukrywają rany przed innymi.

    Zapraszam do mnie:
    http://tematyczniekosmetycznie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. Na prawdę nie rozumiem ludzi, którzy tną się dla szpanu ;-;

    http://niuulka-photo-fashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  31. Bardzo przemyślany i dojrzały wpis :)
    obserwuję <3
    pugix.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  32. http://cuelin.blogspot.com/2014/04/sheinside.html
    Hej! Klikniesz w linki do ubrań w poście? Bardzo mi zależy!
    Mogę się odwdzięczyć :)
    http://cuelin.blogspot.com/2014/04/sheinside.html
    Co myślisz o wspólnej obserwacji? Jeśli tak to zaobserwuj a ja zrobię to samo!

    OdpowiedzUsuń
  33. Rewelacyjny wpis <3
    Moim zdaniem, nie powinniśmy uciekać od problemów w taki sposób, powinniśmy starać się je rozwiązać, lub najlepiej udać się do kogoś o pomoc ;)
    KLIK-BLOG

    OdpowiedzUsuń
  34. mam koleżanką która w ten sposób chciała popełnić samobójstwo. Na szczęscie w odpowiedniej chwili zareagowałyśmy wraz z innymi dziewczynami i nie skończylo się to tragedia ;(

    zyciezobiektywem.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  35. Super post. Ja również uważam, że osoby które się tną mają problemy z którymi nie potrafią sobie poradzić
    Fajny blog, obserwuję i liczę na to samo: jaiswiatus.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  36. http://cuelin.blogspot.com/2014/04/sheinside.html
    Hej! Klikniesz w linki do ubrań w poście? Bardzo mi zależy!
    Mogę się odwdzięczyć :)
    http://cuelin.blogspot.com/2014/04/sheinside.html
    Co myślisz o wspólnej obserwacji? Jeśli tak to zaobserwuj a ja zrobię to samo!

    OdpowiedzUsuń
  37. W dzisiejszych czasach ludzie są tak lekkomyślni i szpanują depresją. Tną się na pokaz, bo to jest teraz ''modne''. Jednak nie zdają sobie sprawy, że utrudniają innym dostrzeganie ludzi, którzy na prawdę potrzebują pomocy.
    Zapraszam do siebie i jeśli się spodoba-do obserwacji.:)
    http://pati-lewa-belieber.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  38. Nie wiem co jest w tym takiego fajnego. Dla mnie to żenujące
    Zapraszam: http://me-and-the-little-world.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dla mnie również jest to żenujące, ale starajmy się zrozumieć takie osoby, bo one inaczej nie potrafią rozwiązać problemu.

      Usuń
  39. Nie rozumiem ludzi którzy w ten sposób próbują rozwiązać problem..

    OdpowiedzUsuń
  40. Jestem z tobą słowo w słowo, ale cóż zrobimy :(((

    "Mój Blog- Klik"

    OdpowiedzUsuń

*Weryfikacja obrazkowa wyłączona.
*Za każdy komentarz dziękuję.♥