2014/05/09

Obserwacja za obserwację? No, tkanks...

Hej wszystkim !
Zastanawiałeś się kiedyś co dają Ci ludzie, którzy oprócz tego, że ich znasz nic nie wnieśli do Twojego życia? Czy zastanawiałeś się kiedyś co daje Ci dzień, w którym nic nie zrobiłeś, nie zrealizowałeś swoich planów, minął, a ty go nie wykorzystałeś odpowiednio?
Podobnie jest z fałszywymi obserwatorami, którzy oprócz, że są nic nie wnoszą na Twoim blogu, nie wchodzą na niego, nie komentują. Każdy z Was na pewno posiada jakiś czytelników, cieszy się, kiedy rośnie ich liczba, ale co z tego kiedy to jest tylko liczba. Część z nich może raz byli na Twoim blogu, może raz coś przeczytali, ale czy więcej? Sama obserwuję obecnie ponad 300 blogów, naliczyłam 150, a jestem dopiero przy literce "m". Tak, obserwuję 300, a ile z nich czytam? Może 30... Powiem szczerze, że reszta mnie nie ciekawi- tak to właśnie wynik obserwacji za obserwację. Sama się jeszcze niedawno w to bawiłam, ale gdy moja liczba obserwatorów przekroczyła 200 zaczęłam przestawać. Na początku trudno mi było się od tego odzwyczaić, ale z biegiem czasu przestałam i myślę, że słusznie.
Na początku trudno pogodzić się, że liczba czytelników nie rośnie tak szybko, ale pomyśl, że ci ludzie zaobserwowali Cię, dlatego, że Twój blog im się spodobał, a nie dlatego, że czekają na rewanż.
Nie mówię, że fałszywi obserwatorzy gromadzą się tylko w wyniku "obs za obs", niektórzy zaobserwowali Twojego bloga, a potem zwyczajnie o nim zapomnieli , ale na to już nic nie poradzimy.
Mimo tego, nie zapominajmy o tych ludziach którym na prawdę podoba się to co piszesz. To powinniśmy poznać chociażby po komentarzach i tych ludzi szczególnie wynagradzać, np poprzez odwdzięczanie się za takie szczere komentarze.
Ostatnio zainteresowała mnie sprawa tak sławnej blogerki Lucy, która ma obecnie 12875 czytelników, a ile ma komentarzy? 400-500. Rozumiem, że nie każdy musi komentować każdy post, ale 30% z nich nie skomentowało nigdy, albo zaledwie kilka razy.
Mimo tego, że blogosfera jest przepełniona fałszywymi czytelnikami, widzę, że ja mam takie osoby, które wchodzą, czytają i komentują mojego bloga. Które tworzą go razem ze mną. Myślę, że każdy blog ma takich czytelników i dla nich powinniśmy pisać. Nawet kiedy będę mieć jednego prawdziwego obserwatora będę pisać dla niego, choć mam nadzieję, że z czasem będzie Was coraz więcej ! Wszystkim prawdziwym obserwatorom dziękuję, że są ze mną, że mnie wspierają, że z niecierpliwieniem czekają na kolejny post ! Dziękuję, że jesteście <3




rabarbar, kocham<3
|Koszulka: atmosphere|
A Wy jak podchodzicie do obserwacji za obserwację?
Jeśli możecie to napiszcie mi jakieś pomysłu na posty, co Was by zaciekawiło, co byście chętnie zobaczyli na tym blogu? A może czegoś brakuje?

46 komentarzy:

  1. Ja obserwuje wtedy gdy podoba mi się blog osoby , której odwiedzam i pisze , że miło mi było gdyby i ta osoba wpadła na mojego bloga. Mi nie zalezy tak bardzo na obserwacjach.

    everything-you-needy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja również z początku się w to bawiłam , ale teraz nie popieram tego . Jestem za tym by mieć już mniej czytelników , ale prawdziwych , ale cóż :)
    http://alicji-pasja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. jestem tego samego zdania ;)
    youonnlyliveonce.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. masz 100% rację :)
    śliczne zdjęcia^^

    http://joanne-bloog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. szczerze to mnie bardzo irytuje, co z tego, że ktoś się zabawi w takie coś, skoro i tak nie wchodzi na mojego bloga? Nigdy nie próbowałam bawić się w obs za obs i raczej nie zamierzam ;)
    Bardzo fajny post! :D

    http://alexandrinemarie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Miałam idealnie taką samą sytuację. teraz się poprawiam i odobserwuje blogi by ni być tym "fałszywym" czytelnikiem.
    Super zdjęcia :*

    http://olusiek-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. ✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿
    Kolejny świetny post :) Śliczny wygląd bloga zazdroszczę *.*
    Dodaję do zakładek, bo na pewno będę wpadać i sprawdzać, czy są nowe posty!
    A może masz ochotę na wspólną obserwację?
    Zapraszam <3

    http://kate-and-her-world.blogspot.com/

    ✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿✿

    OdpowiedzUsuń
  8. Zasada "kopiuj, wklej" nawet nie przeczytając nawet dwóch zdań jest beznadziejna. Szczerze to bardziej będę się cieszyć jak ktoś napisze mi "śliczne zdjęcia", bo to jednak cieszy, a nie "cześć fajny blog, fajny wygląd bloga obs za obs?". Nawet w takich postach gdzie się pisze o tym za raz jest "super blog, obs za obs?" Jest to beznadziejne, a ludzie, którzy to robią nie są prawdziwymi blogerami :)
    +Ja chciałabym abyś napisała o swojej pasji :)
    śliczne zdjęcia, rabarbar uwielbiam!<3

    Zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ładne zdjęcia.
    Myślę, że wielu obserwatorów po prostu podnosi naszą samoocenę :) Dlatego każdy tak do tego dąży.
    http://operacja-kojot.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. świetny post :)
    zapraszam do mnie --> mybluuuesky.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Nienawidzę obserwacji za obserwację przecież to tylko po to byś też zaobserwowała i nie ma się czytelników a chyba piszę się też by ktoś czytał to co robisz i na prawadę to lubił :)
    http://karola8399.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie cierpię obserwacji za obserwację... Ja obserwuję bloga, jak mi sie podoba. Po co obserwować, skoro się go nei czyta i się nam nie podoba? :\
    http://sylllandoll.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Każdy chyba kiedyś przez to przeszedł. Zazwyczaj na początku chcemy sobie nabić liczniki ;) Na szczęście niektórym to mija i dojrzewamy do prawdziwej istoty blogowania. Ja również mam ponad 200 obserwatorów, a pod postem komentarzy zazwyczaj ok.20. I już nic więcej nie muszę mówić ; )

    Pozdrawiam, http://grudzienpaulina.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Obserwacja za obserwacje nie ma sensu masz rację ! :) Bo to są moim zdaniem "puste obserwacje".
    Ciekawy blog będę wpadać częściej :)

    Zapraszam -> http://lisaandnel.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. ja obserwuję blogi, tylko kiedy na prawdę mi sie podobają.

    OdpowiedzUsuń
  16. Fajne zdjęcia :> zgadzam się z Tobą co do "obserwujących".
    pugix.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Kazdego zdrowego na umysle czlowieka wkurzaja komentarze obs za obs :) nie ogarniam sensu zbierania ich na sile bo potem masz 635243132 obs a komentarzow pod postem 10 :)

    http://doska-style.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Śliczne zdjęcia! A co do fałszywych obserwatorów.. Masz rację, wzrasta jedynie liczba i nic więcej!

    OdpowiedzUsuń
  19. ten post jest jezszcze lepszy od poprzedniego, pisanie ich coraz lepiej ci idzie,
    dlatego z niecierpliwością czekam aż opublikujesz kolejny post
    http://tiffani426.blogspot.com/

    obejrzałabyś któryś z moich filmików (gram na keyboard'zie)
    https://www.youtube.com/channel/UCeFS5QPTy9Mchl32Z_bjjZg

    OdpowiedzUsuń
  20. Popieram! To zbieranie obserwujących jest głupie, bezsensowne i wieje jakimś zakompleksieniem. Dziwi mnie tylko, że przy 'iluśtam' obserwatorach ludzie nie zadają sobie pytania: "Ale po co? Dlaczego, co i komu chcę udowodnić? Czy aż tak bardzo nie mam nic do powiedzenia, że nikt nie może mnie czytać czy komentować bezinteresownie?"
    Bloggerów żyjących liczeniem obserwujących, wejść na bloga czy komentarzy nie rozumiem. Ja np. mam prawdziwą radość gdy widzę jeden, ale porządny, napisany od serca i na temat komentarz, niż miliony słodkich "Fajny blog, obs za obs?". Takie komentarze demotywują i sprawiają, że tracę wiarę w normalnych, porządnych bloggerów. Tak samo z resztą irytują mnie współprace, ale to już inna bajka.

    Ładne zdjęcia, aczkolwiek musisz jeszcze popracować nad światłem (prześwietlone portrety) i ostrością (na przedostatnim zdjęciu najostrzejsze są tylne kwiatki, a przód jest zamazany, niewyraźny). Ale bardzo fajna perspektywa - osobiście bardzo lubię makro :) No i ładna z Ciebie dziewczyna! :)

    Pozdrawiam
    www.pomrugaj.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Tak masz w 100% rację. Ja do mojego bloga zaobserwowania NIKOGO nie zmuszam. Jedynie piszę link do niego. Jeśli komuś się spodoba- to bardzo się cieszę,jeśli nie-to nie,ile ludzi tyle gustów. :) Trafiłam na twojego bloga,dlatego,że skomentowałaś kogoś tam post i napisałaś 'obs za obs' teraz piszesz co innego i to jest fajne :D Szczerze mówiąc wolę mieć kilka obserwatorów którzy może wszystkich postów nie komentują,ale chociaż kilka i je czytają :) Fajnie,że zrobiłaś taki post :))

    Pozdrawiam :*

    http://julajulia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Hej, świetnie się czyta, zdjęcia bardzo sympatyczne ;) wgl bardzo fajnie ;)
    Obserwujemy? Czekam na odpowiedź od ciebie na moim blogu ;)
    skorka-pomaranczy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Ciekawy post :) Zaczytałam się ;)
    Mam małą prośbę :) Poklikasz w linki w poście ?( na pewno się odwdzięczę )
    http://key-tina.blogspot.com/2014/05/przeglad-sklepu-sheinsidecom.html

    OdpowiedzUsuń
  24. Ale śliczny blog ! Super jestem pod wrażeniem ;*
    Na pewno będę wpadać tu częściej <3
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie ;)

    http://our-dynamic-world.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. ja dopiero zaczynam i mam pełno takich komentarzy, ale moje najważniejsze postanowienie przed założeniem bloga brzmiało " nigdy nie wymieniać się obserwacjami" i tego będę się trzymać. Bo nie widzę sensu w tym wszystkim, ale na pierwszy rzut oka wygląda to na dobry sposób rozkręcenia bloga, lecz ja i tak dziękuję i będę musiała cierpliwie poczekać ;)

    sumcia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. śliczne zdj, czym je robiłaś? świetna jakość !<3
    + zapraszam do mnie
    instagram --> http://instagram.com/wisienka567 -- jeśli zaobserwujesz podaj linka to zrobie to samo,
    a jeśli go nie masz to bloga <3
    http://jessica1209240.blogspot.com/
    obserwacja za obserwacje? <3

    OdpowiedzUsuń
  27. ładna estetyka bloga! :))

    fashionable-sophie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Zgadzam się, że obserwacja za obserwacja to nie jest dobrze rozwiązanie, bo najważniejsi są stali czytelnicy i to takich chce mieć każdy autor bloga! :)

    Message to you (klik)

    OdpowiedzUsuń
  29. W sumie to nigdy nie zastanawiałam się w sprawie Lucy i tu masz rację bo niby komentarzy ma dużo ale w stosunku do obserwacji tak dużo ich nie ma :O
    pozdrawiam
    http://klaudiaandclauudia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. Fajny post :) Zgadzam się z tobą. Ja również nie bawię się już w osb za obs, widzę ,że przybywa mi mniej obserwatorów i komentarzy, ale jeśli ktoś już się zainteresuje tym co pisze i skomentuje , to jest mi dużo milej niż błaganie o obserwajcję, reklama swojego bloga itp. Jeśli ktoś mnie zaobserwuje, to ja go też, jeśli zostawi komentarz, to ja u niego też, ale to tylko na takiej zasadzie :)
    Pozdrawiam :)
    http://kochaj-szanuj-snij.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  31. Moim zdaniem obserwacja za obserwację nie ma sensu. Ja obserwuję takie blogi, na które chcę potem wejść i zobaczyć co nowego się pojawiło :) Pozdrawiam
    www.sfavillare.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  32. jak najbardziej zgadzam sie z Tobą :)

    http://neverlosehopeeeee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  33. Śliczne zdjecia ;3 Jeeny koczek mi nigdy nie wychodzi ;c
    KLIK-BLOG

    OdpowiedzUsuń
  34. Fajny blog!
    zapraszam do mnie
    http://nietypowymateusz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  35. Świetny blog :) Wydajesz się być sympatyczna osoba ^^ ZAPRASZAM DO MNIE --->
    http://for-ever-teenager.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  36. Też uważam, że najważniejsi są prawdziwi czytelnicy. Dla nich warto się starać :)

    http://inspire-someone.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  37. Masz rację, obserwacja za obserwację jest bez sensu.

    OdpowiedzUsuń
  38. Cudownie wyglądasz, śliczne zdjęcia.

    Dodasz komentarz? Będzie mi bardzo miło. :)
    malinowe-ciasto.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  39. JA TEZ UWAŻAM ŻE NAJLEPSI SĄ PRAWDZIWI CZYTELNICY. MI NA TWOIM BLOGU NIC NIE BRAKUJE - SUPER JEST.
    Jeśli zaobserwujesz naszego naszego bloga to na 100% się odwdzięczymy
    U nas nowy post - wpadniesz i skomentujesz ?

    miki-and-nessy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  40. Bardzo podoba mi się twój blog! :)

    Jeśli chcesz możesz wpaść na mojego blogi:
    nutkaciszy.blogspot.com
    truskawkowa-fiesta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  41. Też tak dawniej robiłam i wcale z tego powodu dumna nie jestem. Lucy ostatnio pisze z przymusu i nie wiem czy nadal będę ją czytać.

    Zapraszam do mnie:
    http://alekssandrasssss.blogspot.com (blog z outfitami)
    http://kosmetycznieinastolatkowoola.blogspot.com (blog kosmetyczny- dopiero zaczynam)

    OdpowiedzUsuń
  42. Ja wykorzystuję obserwację za obserwację bo patrząc na dłuższą metę to obserwuje mnie ktoś i jakiś jego czytelnik widzi że on obserwuje mojego bloga czy to ze ja jego bloga komentuję i tak obserwatorów przybywa a chyba miło jest jak widzisz że ktoś twojego bloga czyta. Ja czytam wszystkie blogi jakie obserwuję. somethingtolov.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  43. Fajny post :) sama jestem początkującą blogerką i wolę zdobywać czytelników przez to, jakie posty piszę a nie 'obserwacja za obserwacje' ;)


    http://kateoffical.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  44. Chętnie wymienię się obserwacją z tb (napisz pod ostatnią notką, od razu oddam obserwację) ;*

    www.alsastylla.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  45. Akurat jestem tu przypadkiem, ale powiem Ci, że masz wspaniałą urodę. A zdjęcie , które przykuło moją uwagę to RABARBAR !! Uwielbiam również, najlepszy to chyba jest do ciast na gorąco. Pychota Serdecznie polecam Ci spróbować :)

    wlosyprobkitest.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

*Weryfikacja obrazkowa wyłączona.
*Za każdy komentarz dziękuję.♥