2014/12/22

Czym tak na prawdę są święta?

W środę już Wigilia. Zapewne wielu z nas popadło w świąteczną gorączkę. Latamy po sklepach szukamy, wybieramy, wydajemy mnóstwo pieniędzy, stoimy godzinami w kolejkach i korkach. Większość wyjeżdża już do rodziny, często w pośpiechu zapinając wszystko na ostatni guzik. Czy to w pracy, czy w domu. Oby tylko zostawić to i mieć już wolne.

Ach, ten McDonald z tyłu...
Jeżeli obchodzimy święta Bożego Narodzenia to zapewne wierzymy w Boga. Nie będę tutaj wygłaszać kazania jak w Kościele, bo nie o to zupełnie chodzi. Ale myślę, że tu jest ten punkt wyjścia. Po co jest adwent? Po to, żeby otworzyć nasze serca, pomyśleć nad sobą. Co robimy źle, a co dobrze. Więc wśród tego całego szału nie zapominajmy o tym co najważniejsze.
Następna jest oczywiście rodzina, przyjaciele. Bliskie nam osoby. Pamiętajmy aby to z nimi pędzić czas. Spotkać się przy wspólnym stole, szczerze porozmawiać. Złożyć życzenia. Nie istotne tu jest czy kupimy prezent czy nie. Najistotniejsze jest to, że pamiętaliśmy o nich. Pamiętaliśmy, aby się z nimi spotkać w te wyjątkowe chwile.
 Tak jak już wspomniałam, ważne jest to, abyśmy spojrzeli na siebie. Dostrzegli nie tylko wady, ale i zalety. Nie mam na myśli tutaj zatuszowaniu wszystkich naszych wad, ale znalezieniu tych prawdziwych i walczeniu z nimi. Znajdźmy także swoje zalety. Spróbujmy uwydatnić je, niech ujrzą światło dzienne, nie kryjmy ich w sobie. Jeśli lubisz tańczyć lub masz inne pasje wyjdź z tym, pokaż co potrafisz! Jeśli jesteś kreatywny, pomysłowy, lubisz pomagać innym, nie ukrywaj tego. Pokaż się takim, jakim jesteś naprawdę! Zastanówmy się też nad sobą. Czy zawsze jestem taką jaką chcę być?
 Teraz napiszę tutaj o prezentach. Najcenniejszym prezentem oczywiście jest to, że umiemy coś zrobić dla danej osoby, aby była szczęśliwa. Nie wiem czemu na świecie jest (według mnie) głupi zwyczaj obdarowywania bliskich rzeczami materialnymi. Urodziny, imieniny, może tak. Ale święta jest to zupełnie co innego! Prezentem powinno być to, że przyszliśmy, że w ogóle jesteśmy, Powinna być to nasza wewnętrzna przemiana dla tych osób co siedzą z nami przy świątecznym stole, ale i dla innych ludzi. Ale my i tak biegamy za najdroższymi prezentami i tak już chyba będzie...
Jeśli mówimy już o prezentach, to moglibyśmy dać rzecz materialną, ale taką od serca. Którą wykonaliśmy sami. Oczywiście szanuję prezenty zwykłe, kupione, bo to chyba one wciąż sprawiają największą radość. Nie mniej jednak chciałabym, aby prezenty były robione własnoręcznie, albo żeby ich nie było. Wtedy święta byłyby bardziej rodzinne, cieplejsze, milsze. Ile razy chociażby dzieci narzekają, że nie dostały tego co by chciały. Większość dorosłych pewnie też, tylko nie okazują tego. Kolejna para skarpetek, kolejny pierścionek, który nie mieści mi się w szkatułce. W sumie moglibyśmy się spytać tej osoby co chce dostać, ale często nie robimy tego bo "nie wypada" lub chcemy aby to było niespodzianką.
I teraz ta oprawa świąteczna. Niby bardzo ją lubię, ale tak na prawdę nic nie wnosi do świąt. Tradycje tradycjami, ale mówię tutaj o 216465 światełek w pokoju, reniferze przed domem, dmuchanym mikołaju przed sklepem. Zamiast śpiewać polskie kolędy, coraz częściej śpiewamy angielskie piosenki. Nie wykluczajmy tego, ale traktujmy to jako rzecz mniej ważną. A często traktujemy jako najważniejszą.
| bluzka: sh | komin: sinsay |

Przepraszam za niezbyt świąteczne zdjęcia.
Ten post nie miał nikogo obrazić, chciałam wyrazić własne zdanie na ten temat.

A co jest dla Ciebie najważniejsze w święta?

27 komentarzy:

  1. Najbardziej razi mnie to, że coraz częsciej Boże Narodzenie to dla niektorych tylko choinka, prezenty, słodycze i lampki, a głowny motyw świąt zostaje zapominany...dzieci w Ameryce, nawet nie mają pojęcia dlaczego święto to ,nazywa się Bożym Narodzeniem ;/

    http://angelaendzel.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Niby nikogo nie miałaś obrazić a poczułam się jakbyś na mnie usiadła. Nie mam nic do Ciebie ani do Twojej wypowiedzi tylko mogłaś troszeczkę milej napisać. :) Przykładowo wątek z prezentami. Nie mam nic przeciwko i kupionym ani do zrobionych tylko nie oczekujemy że wszyscy będziemy robić własnoręcznie bo po prostu niektórzy nie lubią a jeszcze inni są tak zajęci pracą że nie mają czasu. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ohh <3
    natlok-mysli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne włosy . Dbaj o nie :)
    http://passionfashioon.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo dobrze to powiedzialas :) adwent tozupelna postawa w czasie swiat.

    OdpowiedzUsuń
  6. Masz rację, coraz bardziej zatracamy się w zakupach i przygotowaniach, a zapominamy o duchowości tych Świat :)

    zapraszam do mnie
    http://followthefashion-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. No cóż, ja nie wierzę w boga, a święta obchodzę z tradycji. Niemało jest osób takich, jak ja, które po prostu spędzają ten czas z rodziną.
    Masz bardzo ładne włosy i zdrową cerę, jak o nią dbasz? ^^
    zycie-arugureiu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. napisałam tutaj tak jak robię ja i chyba większość osób
      zdaję sobie sprawę z tego, że jest dużo takich ludzi, którzy obchodzą święta z tradycji i dla nich to jest punktem wyjścia :)

      Usuń
  8. Ja nigdy nie dostaję prezentów na święta... A co do reszty to masz rację, ja nie lubię świąt, są dla mnie sztuczne...
    Zapraszam do mnie
    http://lexilux.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. U mnie w domu to są bardziej święta rodzinne niż katolickie. Co prawda, zachowujemy tradycję czytania pisma świętego i łamania się opłatkiem, sianko pod obrusem, 12 potraw itd. Ale większość członków przestała wierzyć. Mimo tego święta są dla nas czymś wyjątkowym. A prezenty mimo, że kupione to i tak cieszą. Nie pytają nas co chcemy... po prostu wszyscy się znamy, rozmawiamy, obserwujemy, że to się wie, czego danej osobie potrzeba ;)

    pozdrawiam
    http://edzia-photoamator.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Dobrze powiedziane! Często ludzie zapominają czym są święta!

    http://cysiaczekk.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Każdy bloger otrzymuje dziś ode mnie życzenia! ♥
    Spokoju i miłości, wielu tylko
    miłych gości! Smacznej wigilii i
    całusów moc – w tę najpiękniejszą
    w roku noc! Szczęścia kilogramów,
    ze śniegu bałwanów! Życzliwych
    ludzi wokół, żadnej łezki w oku,
    przyjaciół jakich mało, przez życie
    byś szedł śmiało! Serca bogatego i
    ciepłego! No i oczywiście życzę Ci
    marzeń spełnienia, i każdego
    małego czy dużego pragnienia! ♥

    Wesołych Świąt życzy Klaudia z bloga: http://sapphireblog1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja prezenty kupiłam już w listopadzie.. Osobiście uważam że kupowanie prezentów nie jest potrzebne.. Święta to czas rodzinny , trochę to przykre ze coraz więcej ludzi o tym zapomina :/

    Serdecznie zapraszam do mnie: http://bajkidziewczynazmarzeniami.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  13. nie ma śniegu, więc mało co jest świąteczne :)
    ♥ZAPRASZAM NA MÓJ BLOG♥
    Spodobało mi się u Ciebie, na pewno będę tu zaglądać. Może obserwujemy?

    OdpowiedzUsuń
  14. ładne zdjęcia
    http://fotografiethebest.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. to co napisałąś naprawde daje do myslenia,też uważam ze swieta powinnismy spedzic z bliskimi :)

    oleksandra-official.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. W tym roku nie ma magii świąt i to jakby nie było ich w ogóle ;<

    WESOŁYCH ŚWIĄT!

    zapraszam:
    sosnowskaphoto.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Great post
    Would you like to follow each other ?
    I'll follow back after it

    Www.miharujulie.com

    OdpowiedzUsuń
  18. nie lubię świąt kiedy nie ma śniegu :(

    Pozdrawiam i życzę wesołych Świąt:*
    Mój blog- ✿kliknij✿

    OdpowiedzUsuń
  19. Mądrze napisane , zgadzam się z Tobą w 100 % : ) . Pozdrawiam !
    + lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Musimy zdać sobie sprawę co w świętach jest najważniejsze. Czy tylko te prezenty lampeczki, a może rodzina przyjaciele wspólne kolędowanie. To jest to na co często nie zwracamy uwagi
    pozdrawiam
    my-crazy-day.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Wesołych Świąt kochana :3
    Pozdrawiam, M ♥

    http://zawszecarpediem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Śliczne zdjęcia ! Wesołych świąt :)

    Zapraszam na konkurs, do wygrania wygląd bloga i post promujący ! --> KLIK

    OdpowiedzUsuń
  23. Świetny post, a zdjęcia bardzo ładne ;)
    Wesołych świąt! ♥
    https://cierpiaca-pol-anielica.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Masz cąłkowita rację :3
    http://onlydreams8.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Wesołych świąt i szczęśliwego nowego roku !
    Życzy : http://amberline-and-amberline.blogspot.de/

    OdpowiedzUsuń

*Weryfikacja obrazkowa wyłączona.
*Za każdy komentarz dziękuję.♥