2015/01/30

Co myślę o krytyce?


Jakiś czas temu pisałam post o hejterach i wspomniałam, że napiszę też o krytyce. Pomyślałam, że nie należy robić dłuższej przerwy pomiędzy tymi dwoma postami, tak więc oto dzisiaj piszę ten- na temat krytyki.
Chciałabym się jakoś specjalnie dużo nie rozpisywać, ale wiecie jak to jest... że ja najzwyczajniej w świecie nie potrafię napisać posta z przemyśleniami o normalnej długości! Musi on być wręcz nieskończony. Ale dobra, może chociaż raz się uda, haha.

Z krytyką spotykamy się na co dzień i jest to nasza nieunikniona rzecz w życiu. Bo czym by był świat bez krytyki? Właściwie niczego byśmy się nie nauczyli. Byśmy szli swoją drogą, nie zważając na to czy robimy źle czy dobrze. Od dziecka byliśmy krytykowani, ale na pewno też i chwaleni. Tak samo jak teraz. Raz robimy coś źle, raz dobrze i nie ma nic w tym złego. Każdy ma prawo się mylić, bo uczymy się na własnych błędach. Ale czasem ktoś nas skrytykuje. Czasem ta krytyka jest uzasadniona, a czasem nie. Między hejtem, a krytyką jest niewielka różnica. Hejt jest często nieuzasadniony, napisany w niemiły sposób. Krytyka często jest miła, czasem nie, ale zawsze jest uzasadniona. I to jest ta różnica, na pozór niewielka, ale jest.
 Tak jak pisałam wcześniej hejtami nie powinniśmy się przejmować, natomiast krytykę powinniśmy wziąć do serca, oczywiście jeśli chcemy i uważamy, że jest ona prawdziwa. Z krytyką często spotykamy się w internecie, chociażby na blogu. Komentarz typu "masz brzydkie zdjęcia" do niczego tak na prawdę nie przekonuje, czasem się tym załamujemy, ale zdecydowanie nie powinniśmy tego robić. Z kolei komentarz typu: "Miałaś fajny pomysł na zdjęcia, aczkolwiek popracuj trochę nad jakością, np. robiąc je w lepszym świetle" powinniśmy wziąć do serca i rzeczywiście popracować nad jakością zdjęć, jeżeli chcemy, aby nasz blog był lepszy i więcej osób zaczęło go czytać. Krótko mówiąc to od nas zależy czy przyjmiemy krytykę czy ją odrzucimy. Ale pamiętajmy o konsekwencjach. Lecz jeśli uważamy, że (odniosę się do poprzedniego przykładu) nasze zdjęcia są dobrej jakości i jednej osobie się nie podobają, to możemy iść własną drogą.
 Według mnie krytyka to trochę takie błędne koło. Możemy ją przyjąć, lecz nie musimy. Trzeba wyczuć kiedy jest ona prawdziwa.
A co ja robię gdy jestem krytykowana? Staram się poprawić, robić to inaczej, posłuchać rad danej osoby. Ale tylko wtedy, kiedy są one zgodne ze mną i jakimiś tam moimi zasadami.
 A Wy co sądzicie o krytyce?
Co według Was oznacza hejt, a krytyka?
Czy według Was krytyka to też takie błędne koło?
| sweterek: H&M | koszulka: nn | uszka: prezent |
Dzisiaj (a właściwie to już wczoraj) pracowałam nad designem. Nie jest on jeszcze całkowicie gotowy, ale osobiście bardziej mi się podoba. Jest bardziej minimalistyczny i przejrzystszy. To chyba jeden z lepszych design'ów, które udało mi się wykonać. I myślę, że po tych ostatnich przeróbkach będzie prawie idealny. Mam nadzieję, że Wam też przypadnie do gustu.

29 komentarzy:

  1. Ojejku <3 jakie śliczne uszka <3
    mam identyczny kardigan <3
    śliczne zdj.
    pozdrawiam cieplutko :3
    weeri-weri.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Hozier <3
    jakie słodkie uszka!

    http://zuzianka-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Zostałaś nominowana do LBA
    Więcej informacji u mnie :)❤

    one-moment-in-my-life.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. no ale ładnie wyglądasz ! ;p
    http://sniadanielejdis.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. fajny kardigan :)

    http://paulineeeblogger.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. ja jestem przyzwyczajona chyba do krytyki. słodkie uszka *,*
    zapraszam ♥
    http://madeline-girl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Krytyka nawet kiedy przynosi ból nas czegoś uczy. Śliczne zdjęcia :3
    zapraszam :)
    http://przez-pryzmat-marzen.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Masz rację co do wielu rzeczy ;) Zgadzamy się z Tobą, że krytykę, która jest konstruktywna trzeba przyjąć. Nie każdy chce nas koniecznie obrazić, lecz czasami tylko zwrócić uwagę na jakiś błąd, wtedy możemy starać się go już nie popełniać. Oczywiście hejtami lepiej się nie przejmować, bo wiadomo kto je pisze- zazdrośnicy i leniwe osoby, bojące się powiedzieć coś wprost w realu ;D
    PS. Bardzo fajne uszka, dodają stylizacji "tego czegoś", co wyróżnia twoje zdjęcia spośród innych :)
    http://gangetpolska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja uważam, że krytyka czasem boli i jest nam przez nią smutno, ale zazwyczaj z niej właśnie możemy się nauczyć najwięcej, bez niej myśmy stali w miejscu i się nie rozwijali. Więc czasami trzeba kogoś skrytykować, aby stał się lepszy, nie mówiąc tu o hejtach, z którymi jest już zupełnie inaczej.

    Pozdrawiam, śliczne zdjęcia i zapraszam do mnie: http://zawsze-wszedzie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. O wiele bardziej podoba mi sie ten desiign :)

    Zapraszam do mnie- KLIK ♥



    OdpowiedzUsuń
  11. zdecydowanie krytyka to błędne kółko:) świetny post i zdjęcia:)

    Pozdrawiamy
    ♡✿ Twins Life. [KLIK] ✿♡

    OdpowiedzUsuń
  12. Zgadzam się, krytyka i hejty to dwie różne sprawy, hejtami nie powinno się interesować, bo taki ktoś nie ceni naszego wysiłku i wkładu w daną rzecz, tylko za wszelką cenę chce nam obniżyć samoocenę. Krytyka za to, jest czasem nawet cenniejsza niż miły komentarz :)
    zuzu-zuzannaxx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie jestem w stanie zrozumieć czemu niektórzy za wszelką cenę chcą udowodnić swoje racje tylko po to, aby kogoś ośmieszyć i ściągnąć niżej. Jeśli ja kogoś nie lubię to nie tracę czasu na "hejtowanie" jego osoby. Inni widocznie nie mają w zyciu nic ciekawszego :)

    Zapraszam do mnie w wolnej chwili :)
    www.xpepperberry.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja przyjmuje tylko uzasadniona krytykę ;) śliczne zdjęcia ;) obserwuje I zapraszam do mnie ;)
    jtere.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. jejku śliczne masz włosy i wogle ładne zdjęcia
    obserwujemy?
    http://paolciapolcia16.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Ładne zdjęcia. Na opaska z uszami - śliczna. :D Ja nie lubię jak ktoś kogoś krytykuję, wolę jak ktoś daje wskazówki. ;)

    http://justdaaria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. fajne fotki ostatnia super !!!! zapraszam do mnie moze cos Ci sie spodoba http://darcia1107.blogspot.be

    OdpowiedzUsuń
  19. Śliczny sweterek!
    ♥ZAPRASZAM NA MÓJ BLOG♥
    Miło jeśli zaobserwujesz, jeśli Ci się spodoba u mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Szczerze moim zdaniem krytyka jest dobra (nie mowie o hejcie). Dobrze jest wiedzieć co o tobie ludzie myślą a nie dowiadywać się o niej jako ostatnia osoba. Krytyka , krytyką nie jest zła, osobiście ja mam ''wyjebane'' na to co ludzie o mnie myślą. Warto im często pokazać że się mylili i że jesteśmy lepsi od nich! :))
    Śliczne zdjęcia i post również ciekawy.
    Kreatywnie-w.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. hejty to hejty, ale krytyka jest ważna. To właśnie ona często pomaga nam otworzyć oczy na coś co robimy nie tak, pozwala nam dostrzec błędy i pomaga zejść na dobrą drogę :)
    _______________________________________________________
    www.xavilove.blogspot.com - lifestyle przeplatany fotografią

    OdpowiedzUsuń
  22. te uszka są przecudowne! *.*
    haters gonna hate, hate, hate, hate! ;D

    alqxx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Masz bardzo dobre podejście do krytyki. Bo ważne jest, żeby umieć odróżnić ją od hejtu. Krytyka jest po to, żeby taktownie wyrazić swoją negatywną opinię z jednoczesną radą jak daną rzecz poprawić. A hejt to niepoparte argumentami, tylko obraźliwymi słowami wyrażenie negatywnej opinii (to chyba bardzo dziwnie brzmi) Ja tak to w każdym razie rozumiem. Pozdrawiam!
    indywidualnyobserwator.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. jeśli wszyscy przejmowaliby się krytyką nikt by do niczego nie doszedł :)
    świetne miejsce do zdjęć!
    http://youkeepcalm.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. you have a nice blog. I joined your site. 454. member:) we can follow eachother. Some bloggers say like me, and dont come to follow. I am trustworthy. I hope, you come and join my site. I am waiting for this.
    http://ciziyorumdikiyorum.blogspot.com.tr/

    OdpowiedzUsuń
  26. Masz rację z tym że hejtami nie powinnismy się przejmować, ale co do tego że każdą krytykę należy wziąć do serca jest dla mnie troche absurdalnym stwierdzeniem. Ok, jedna osoba napisze że robię zdjęcia w brzydkim miejscu i powinnam wybrac inne dla lepszego efektu, a inne 100 stwierdzi z kolei, że ta miejscowka jest znakomita to co wtedy? Mam brać do serca sobie krytykę tę jednej osoby by potem pozostale 100 mnie skrytykowalo?
    pozdrawiam :)

    http://angelaendzel.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Zostałaś mianowana BRAWO!!!
    http://milena4ever.blogspot.com/2015/02/zostaam-minowana.html

    OdpowiedzUsuń
  28. Cudowny Post!
    Hej! Może Obs/Obs
    Gdy podejmiesz decyzje Daj znać u mnie :*
    Zapraszam
    http://zpasjadofotografii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

*Weryfikacja obrazkowa wyłączona.
*Za każdy komentarz dziękuję.♥