2015/02/28

Gimbus

Markowe ciuchy, grzywka na pół twarzy, kilo tapety. W ustach papieros. Człowiek niestały w uczuciach, wulgarny, często zapatrzony w siebie-lub na odwrót- zakompleksiony. Nie ma bogatego języka. Słowo "kurwa" służy mu jako przecinek. Posiada własną "paczkę" przyjaciół, która i tak szybko ulega zmianie. Imprezy, często alkohol, po to, aby być fajnym. Słysząc to słowo wiele osób widzi właśnie takiego gimnazjalistę.

 Taki obraz pokazywał mi się przed pójściem do gimnazjum. Myślę, że nie tylko mi, ale również innym osobom. Ku mojemu zdziwieniu spotkałam zupełnie innych ludzi. Uprzejmych, uczciwych, przyjacielskich, mających swoje pasje i cele w życiu. To właśnie tutaj czuję się dobrze. Podstawówka była dla mnie jednym wielkim koszmarem. Czułam się jak w dżungli (moja klasa :')). Teraz mam wiele osób, którym mogę zaufać i z którymi mogę po prostu porozmawiać.
 Oczywiście nie wszystko jest znów takie piękne. Zdarzają się jakieś głupie dowcipy na lekcjach, docinki do innych. Jednak w mojej szkole nie jest to jakoś często i bardzo tego nie odczuwam. Jest kilka "specyficznych" osób, ale co ja poradzę... Niestety niektórzy ludzie dorastają zbyt wolno, aby zrozumieć niektóre rzeczy, aż śmieszne. Ale przecież tak jest zawsze. W przedszkolu, w liceum, a nawet w dorosłym życiu.
Taki wiek. Jednego dnia jesteśmy dziećmi, drugiego już dorosłymi. Często nie wiemy czego chcemy. Zmieniamy zdania, wpadamy na wiele pomysłów. Odnajdujemy siebie. Popełniamy błędy. Większość ludzi to tutaj poznaje prawdziwych przyjaciół. Jest wiele teorii, że gimnazjum uczy życia, jak najbardziej się z tym zgadzam.
 Jeżeli chodzi o znaczenie powyższego słowa, to jest to nic innego jak stan umysłu, a nie koniecznie każdy uczeń (bez wyjątku!) gimnazjum. Według mnie gimbusem jest osoba niedojrzała. To dorosły człowiek, który zamiast zająć się pracą i domem pochyla się przy komputerze nad kolejną grą strategiczną... Przykładów jest mnóstwo, nawet dookoła nas. Wystarczy się rozejrzeć. Mnóstwo przykładów, ale tak mało miejsca na stronie Bloggera...
Proszę, za nim następnym razem obrazisz gimnazjalistę, pomyśl czy na pewno masz rację. Nie wrzucaj wszystkich do jednego worka. Pomyśl czy ty nie zachowujesz się gorzej obrażając nas.
| kurtka: cropp | czapka: allegro | koszulka: sinsay |

PS. zdjęcia oczywiście specjalnie w takim "stylu", aby jeszcze bardziej oddawały charakter tego posta
A co Ty o tym sądzisz?
Kim dla Ciebie jest gimbus?
Myślisz, że gimnazjaliści są gorsi od reszty społeczeństwa?

66 komentarzy:

  1. Gimbus kojarzy mi się ze słowami : swag,lol itp z markowymi ubraniami i zachowaniami na poziomie króla czy królowej.To przykre,ale często spotykam takich rówieśników.Pytanie , kto stanie do walki w razie wojny?

    http://przyszlosczapisanawterazniejszosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem mniej więcej za tym co napisałaś! :) Mądrze, Zapraszam do siebie, może masz ochotę zadać mi jedno pytanie pod ostatnim postem, związane z moim blogowanie? :)
    http://wiktoria-necka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie znoszę właśnie takich gimbusów. Aż się we mnie gotuje, kiedy ktoś nazywa mnie gimbusem, bo chodzę do II klasy gimnazjum. No przepraszam, chyba różnię się troszeczkę od osób w moim gimnazjum, którzy noszą grzywki z toną lakieru, w air maxach, w ciuchach które aż krzyczą "swag" i palących papierosy zaraz za szkołą. Jest takich dużo, ale tez nie wszyscy są tacy. Akurat moja klasa (matematyczna) nie ma w sobie nic z gimbusa, tam prawie wszyscy, mimo że są kujonami, są naprawdę sympatyczni i można z nimi normalnie, inteligentnie porozmawiać, nie słysząc co drugie słowo przekleństwa. Kiedyś "gimbusy" mnie denerwowały, ale teraz jak na takich patrzę, to naprawdę jest mi ich żal. Mają super paczkę, wstawiają wyzywające zdjęcia robiąc się na starszych, myślą że jeśli mają naście lat to są już dorośli i mogą uważać się za lepszych. Ciekawe co będzie w przysłości - czy odnajdą się w liceum a później w dalszym życiu? I czy te wszytskie "bff" (swoją drogą tego skrótu też nie znoszę) zostaną z nimi w trudnych chwilach? Nie wydaje mi się... Ja nigdy w życiu nie chcę być taka jak oni. Nie pociąga mnie wydawanie oszczedności na markowe buty, tylko interesują mnie zakupy z second-handach. Co "gimbaza" na secondhandy? "Żal". Tylko tyle, nic mądrego nie mają do powiedzenia ;)

    indivv.blogspot.com (KLIK)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no są i tacy :) moja klasa również nie ma nic z "gimbusa",reszta jest normalna :)

      Usuń
    2. +dziękuję za taki długi komentarz <3 :)

      Usuń
    3. Zgadzam się w 100 % ! <3

      Usuń
  4. Bardzo madry post.ja jestem jeszcze przed gimnazjum(6 klasa).

    Karoliina-kari.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja niestety nie spotkałam takich miłych osób jak Ty w gimnazjum. U mnie wszyscy każdego obgadywali za plecami, byli fałszywi i nieuczciwi. Cieszę się, że to wszystko już się skończyło :)
    Mój blog - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  6. Interesujący post, bardzo ciekawy, ja jestem w 2 gimnazjum, ale na szczęście u mnie młodzież jest troche 'ogarnięta'

    Zapraszam do siebie- http://onlyshadowonthesky.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. śliczne zdjęcia!

    mogę liczyć na twoj komentarz?
    http://want-cant-must.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Niektóre typowe gimbusy są serio straszne. w moich oczach : pierwszoklasisci za dziecinni a trzecio za bardzo szpanerzy. druga klasa jest super !
    dorey-doorey.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajny post i zdjęcia:)
    zapraszam:) wykrzycz-mi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ładnie piszesz! :) Gimnazjum nie jest takie złe.

    PLF blog <--- ZAPRASZAM!

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja chyba jestem przeciwieństwem gimbusa. Ludzi w gimnazjum zmieniają się z roku na rok. Patrząc po tym jak zachowywała się moja klasa w 1 gimnazjum, a teraz w 3 klasie widać ogromną przepaść. Dużo osób zmienia się pod wpływem innych tzn. zaczynają palić, pić, bo inni to robią i ich namawiają, co jest dziwne, że ktoś nie posiada swojego rozumu na tyle, aby zrozumieć, że to nie jest dobre, tym bardziej w tym wieku...

    ♔ diaryyof-mee.blogspot.com ♔

    OdpowiedzUsuń
  12. Niestety tak jest, że większość ludzi widzi tak gimnazjalistę jak ty przedstawiłaś, ale musieli skądś wziąć tę opinię. Świetny post i naprawdę śliczne zdjęcia! :)
    Recenzje Anzu [klik]

    OdpowiedzUsuń
  13. Gimnazjum STRASZNIE zmienia ludzi , wiem z doświadczenia ;)
    Fajne zdjęcia które pasują do tematyki posta!
    Zapraszam do siebie♥

    http://kammage12.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. swietny klimat zdjęć!

    www.agabierko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. taki scenariusz przedstawiano mi zanim zdecydowałam się na liceum - dorośli, to mogą robić co chcą. i co? sami porządni ludzie :))
    krysiastyle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Często spotykam takie osoby jak opisałaś... niestety... Wcześniej w gimnazjum, teraz w liceum...
    Świetnie to napisałaś, i śliczne zdjęcia :)

    Mam do Ciebie ogromną prośbę. Mogłabyś kliknąć u mnie w najnowszej notce w linki do sklepu Romwe? Proszę dla Ciebie to tylko kilka sekund, a dla mnie to naprawdę bardzo ważne. Z góry dziękuję! ♥ Mój blog ♥

    OdpowiedzUsuń
  17. Mnie często wkurzające obrazki typu "Gimby nie znajo "..
    Uważam że osoby z gimnazjum są normalne jak cała reszta społeczeństwa choć zdarzają się idioci :)
    Kreatywnie-w.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie każda osoba chodząca do gimnazjum jest gimbusem.
    Świetne zdjęcia.
    Pozdrawiam.

    Renii blog- klik!

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetne zdjęcia. Mam taką samą czapkę :)

    pastelovoo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Swietny post! :)
    kingaphotoography.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Mam takie samo zdanie jak Ty :)

    indyjskipalisander.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie lubię również, gdy ktoś każdą osobę z gimnazjum stawia na równi. Nie każdy jest taki jak tutaj świetnie opisałaś.
    Cudownie wyglądasz! :)

    Pozdrawiam
    ✄ imagine-yuki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Mnie bardzo denerwują osoby, które mają wyrobione zdanie na temat każdego gimnazjalisty. Sama myślałam, że będą oni tacy, jakimi ich opisałaś, a większość jest normalnymi uczniami. :)

    duo-jessie.blogspot.com <-- KLIK

    OdpowiedzUsuń
  24. Odwołując się do Twojego wstępu do posta, wynika że ja będąc jeszcze 2 lata temu w gimnazjum, byłem typowym gimbusem, haha.
    Gimnazjum wydaje mi się trochę głupim, ale też fajnym okresem w życiu. To właśnie wtedy poznajemy samego siebie, próbujemy nowych rzeczy itp. Każdy musi przez to przejść.

    bgrenda.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Myślę, że każdy "gimbus" jest zwykłym, dobrym człowiekiem :)
    http://przyszopceuszatych.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Nie jestem jeszcze w gimnazjum, ale za rok tam pójdę. Boję się, że nasza klasa (mam gimnazjum z podstawówką w jednym budynku) nadal będzie takimi debilami. Może to dziwne, ale u nas już w 6kl. palą papierosy na szkolnych dyskotekach, piją wódkę na boisku, przeklinają co drugie słowo a nauczyciele gó*no sobie z tego robią.
    Jedynym tematem, wokół którego kręcą się rozmowy chłopaków to sama wiesz co, stosunek intymny między chłopakiem a dziewczyną. Przykro mi to mówić, ale z dziewczynami nie ma o czym normalnie porozmawiać, tylko wygłupy. Stosunek do tego wszystkiego mają nie lepszy, dlatego niestety moja klasa będzie gimbusami do potęgi, dlatego rozmyślam nad ponowną zmianą szkoły, tym razem z własnej woli.
    Chciałabym mieć tak jak ty normalną klasę, z którą można porozmawiać nie tylko o "Szkole", "Zniszcz ten Dziennik", Banshee etc. ale też o sytuacji politycznej, stosunkach Rosja-Ukraina, przyrodzie etc.
    Może to dziwne, ale wolę rozmowy na poziomie z dorosłymi, niż z rówieśnikami. Lubię zdobywać wiedzę, a nie denerwować nauczycieli swoim słegowskim zachowaniem.
    Nie postrzegam jednak wszystkich gimnazjalistów jako typowych gimbusów, choć jeszcze w życiu nie spotkałam gimnazjalisty bez papierosa w ręku. ;)
    Nie sądzę jednak, by to, jaki jest człowiek zależało od tego czy gimbus, czy nie gimbus. Liczy się charakter, prawda?
    sage-servant.blogspot.com
    stories-of-sage.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Dla mnie słowo gimbus to żartobliwe okresli=enie zwykłygo gimnazjalisty :)
    http://agataweranika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. masz rację; gimnazjalita gimnazjaliście nie równy... i tym wpisem włąśnie to udowodniłaś :)

    www.xavilove.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Ja poszłam do gimnazjum (teraz jestem w 3 klasie) i doświadczyłam niejakich rzeczy wyżej wymienionych, rozumiesz..
    Ale wiem też co jest złe, na co można przymknąć oko i widzę kto co robi dla szpanu. Tacy są najgorsi i takich mozna nazwać gimbusami.

    http://feel-that-moments.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. Świetny post :) nie zgodzę się z niekótrymi rzeczami, ale na pewno gimnazjum zmienia człowiek :)
    zagulaczek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. Ojojoj, mądry ten post :)

    hungerforhappiness.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  32. Ja uważam, że mówienie o gimnazjum ,,miejsce dla gimbusów'', albo o,,kres przejściowy'', to tylko taka wymówka dla tych, którzy są rozpuszczeni i myślą, że pod przykrywką dojrzewania mogą robić to, na co mają ochotę. A tak nie jest. Ogólnie cieszę się, że idę do liceum, ponieważ mam już dość tych dziecinnych zachowań. Ładne zdjecia :)
    http://littlediversion.blogspot.com/
    http://littlediversion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przepraszam, link się podwójnie wkleił :)

      Usuń
  33. śliczne zdjęcia, szczególnie te czarno-białe są genialne ;))
    mogłabyś kliknąć u mnie w linki z ubraniami? ;) http://nataliexbrunette.blogspot.com/2015/03/black.html

    OdpowiedzUsuń
  34. Napisałaś raczej wszystko co ja myślę więc nie mam co dodać, świetny post!

    W wolnym czasie zapraszam do siebie.
    http://the-fight-for-a-dream.blogspot.com/
    Jeśli blog przypadnie Ci do gustu byłoby mi miło gdybyś zaobserwowała :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Trudno powiedzie, każdy dojrzewa indywidualnie ;)
    autografy-patrycji.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  36. Zgadzam się z Tobą. Sama chodzę do gimnazjum i czuję właśnie jak ludzie wrzucają wszystkich gimnazjalistów do jednego worka. Też jesteśmy ludźmi. Każdy jest inny, kiedy to wszyscy w końcu zrozumieją?
    Co do zdjęć to są śliczne, masz piękne włosy!

    Zapraszam do mnie. Klikniesz w baner choies? Proszę, to dla mnie bardzo ważne!
    Mój blog - KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  37. Zanim poszłam do gimnazjum też tak patrzyłam jednak teraz wiem że jest inaczej. Każdy jest inny,niepowtarzalny wszyscy wydają się być mili, choć są w mojej szkole osoby które palą, chodzą na imprezy to i tak sądzę że nie są typowymi GIMBUSAMI :) Świetny post Pozdrawiam :* http://ol-live-the-present.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  38. świetny post. Masz dużo racji :))

    zapraszam do mnie--------> Amiliaza.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  39. Bardzo fajne zdjęcia, na szczęście kiedy ja byłam w gimnazjum to słowo jeszcze nie funkcjonowało :)

    http://foxyladyme.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  40. W tym roku wybieram się do gimnazjum. Szczerze mówiąc, to przez gimbusów boję się tam nawet iść :/ Nie rozumiem, jak np. 14-latek może palić papierosy czy pić piwo :p W tym poście masz duużo racji, a te zdjęcia są jak najbardziej w "gimbusowskim stylu" ;D

    http://mikka-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, ale jak napisałam- są też osoby normalne, u mnie w szkole jest ich o wiele, wiele więcej :) zależy do jakiej trafisz szkoły, ale na pewno znajdą się osóbki które polubisz :)

      Usuń
  41. Dobrze wiem o czym mówisz. U mnie w szkole jest trochę takich " gimbów " , ale na szczęście jeszcze są normalni ludzie. Często przez takich idiotów społeczeństwo postrzega nas wszystkich-uczniów gimnazjum za jakiś gorszych, zarozumiałych i głupich ludzi, którzy nie myślą o swojej przyszłości oraz o innych. Na szczęście - są wyjątki :)

    Zapraszam do mnie ! http://thisismydream-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  42. Nie powinniśmy być nazywanymi gimpusami ! - Czemu ?
    Bo gimbus to właśnie taka osoba którą opisałas na początku postu
    człowiek, który mnie nie zna, nie wie jaka jestem osobą, nie może mnie tak nazywać.
    Mogłabyś wejść i poklikać w linki choies ?
    Z góry dziękuje :)
    http://karrrblog.blogspot.com/2015/03/spring-with-choies.html

    OdpowiedzUsuń
  43. Nie lubie takich 'Gimbusów', których teraz jest naprawdę pełno!:*

    Pozdrawiamy cieplutko♥
    ♡✿ Twins Life. (klik) ✿♡

    OdpowiedzUsuń
  44. Ja dopiero w tym roku poszłam do gimnazjum i u mnie na szczęście nie ma aż tylu tych typowych gimbów. Są na prawdę, normalni ludzie i z tego się cieszę :)

    http://oliwwiaa-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  45. Gimbus to pewien etap człowieka, to nic nienormalnego :)

    OdpowiedzUsuń
  46. Mnie wkurza ze ludzied mowia ze kazdy gimnazjalista to gimbus -_-
    http://teenluxy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  47. W pełni się zgadzam z tym co napisałaś! Sama chodzę do gimnazjum i nienawidzę gdy ktoś nazywa mnie "gimbusem", a już szczególnie nie lubię takich ludzi których tutaj opisałaś, z papierosem w buzi, myślących że są lepsi od innych, w mojej szkole jest ich na prawdę dużo. ewww...
    TEA WITH NUTELLA- ZAPRASZAM!

    OdpowiedzUsuń
  48. Ciekawy post <3 Wspólna obserwacja ? jeśli się zgodzisz odp na moim blogu ;*
    zapraszam do mnie ♥
    http://versashess.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  49. Dobrze napisane :) Ja kończę w tym roku gimnazjum i niestety nadal można zaobserwować w moim roczniku tzw. gimbów. Dlatego cieszę się, ze już niedługo liceum. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  50. Bardzo fajnie napisane, a zdjęcia są świetnym dopełnieniem posta:)
    http://xsomething-positivex.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  51. Dobrze napisane. :)
    Nie rozumiem ludzi, którzy tak właśnie widzą gimnazjalistów..
    ładne zdjęcia, piękna jesteś :*
    Obserwuję!
    MÓJ BLOG - KLIKNIJ :)

    OdpowiedzUsuń
  52. Częściowo się z tobą zgadzam. Przyznam, że popełniałam niektóre "błędy" w gimnazjum. Jednak nie było to często.

    http://alia-natalia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  53. Dobrze napisane ! Ja nienawidzę gdy ktoś mówi coś o liczbie " 69 ' i się tym jara , na szczęście u mnie w szkole tak nie jest :)

    Obserwujemy?

    Poklikasz w linki z Choies ?
    MÓJ BLOG - KLIK :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  54. Niedawno ukończyłam gimnazjum i mam w sumie mieszane uczucia co do swojej dawnej klasy. Z dziewczynami da się pogadać, ale chłopaki - im przystojniejszy, tym bardziej chamski. Na szczęście do mojej nowej klasy w LO idą fajni, inteligentni ludzie, z którymi da się porozmawiać :)

    OdpowiedzUsuń

*Weryfikacja obrazkowa wyłączona.
*Za każdy komentarz dziękuję.♥