2015/04/25

Witam Cię w Cebulandii

W Polsce na co dzień często spotykamy się z zazdrością, nietolerancją, narzekaniem i brakiem kultury. Zazdrość o pieniądze, czy dobra materialne, nietolerancja pod względem chociażby ubioru, narzekanie na pogodę, nie docenianie tego co się ma.

Tłok na ulicach jest u nas codziennością. Korki, brak wolnego miejsca na  parkingu, zła organizacja ruchu, złe drogi. Miasta "zdobią" stare, opuszczone budynki (przykład-dzisiejsze zdjęcia), a na nich "piękne" rysunki i napisy. Od dłuższego czasu panuje bezrobocie, a ceny w sklepach wciąż rosną.
Idąc ulicą napotykamy dresiarzy na ławce lub śpiące osoby na ulicy. Tacy ludzie podwyższają nasz poziom, brawo! Zacofanie pod każdym względem, ogółem CEBULANDIA.
Tym razem Was nie wkręcam. To co napisałam wyżej jest prawdą (oprócz ostatniego wyrazu). Oczywiście w wielkim skrócie. Każde państwo ma zarówno plusy jak i minusy. Jestem Polakiem, więc lubię narzekać i często to robię, może dlatego zaczęłam od tych złych stron. W każdym razie popatrzmy na to inaczej.
W Polsce ludzie są wykształceni, większość z nich ma ambicje, podejmuje studia. Poziom nauczania jest wysoki. Nie ma tu wojen, każdy ma swój rozum i nie każdy wierzy, że to słowa prezydenta są święte, tak jak jest to np. w Rosji. Rzadko kiedy ludzie "napadają" bez powodu na drugą osobę. Nie ma dużo zamieszek. Polska nie stoi w miejscu, lecz cały czas się kształci i rozbudowuje. Porównajmy jak wyglądała po II wojnie światowej, a jak teraz. Była bardzo zniszczonym i wyludnionym państwem. A teraz? W cale nie jesteśmy ostatni pod tym względem.
Jestem dumna z tego, że jestem Polką i że żyję w takim kraju. Jestem dumna z tego, że moi pradziadkowie walczyli w wojnach, a potem odbudowywali ten kraj, aby był właśnie taki jak teraz. Abyśmy mogli żyć tak jak obecnie. Cieszę, się, że Polska cały czas się rozwija, a te złe strony zmieniają się na dobre. Mimo, że Polska jest zacofana chociażby pod względem mody czy elektroniki, to zobaczcie, że coraz szybciej idzie do przodu. Mam nadzieję, że nigdy nie przestanie się rozwijać. Nigdy nie nazwałabym mojego kraju Cebulandią, a ludzie Cebulakami, bo obraziłabym siebie i moich bliskich. Więc następnym razem przypomnij sobie te słowa i ponownie się zastanów.
|bluza: Adidas|bluzka: SH|leginsy: butik|buty:Vans
 

56 komentarzy:

  1. świetny post. według mnie nie wszyscy Polacy są nietolerancyjni, niemili albo po prostu skąpi. bardzo dobrze napisałaś, że jesteś dumna z bycia Polką! masz rację nazywanie kraju "cebulandią" to obraza dla ludzi i samej siebie. +śliczna bluza! ♥
    zajrzysz do mnie? :) KLIK♥
    pozdrawiam! =*

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja tez jestem bardzo dumna z bycia polka, mimo, ze mieszkam za granica. Jeszcze nie bylo takiej sytuacji gdzie wstydzilabym sie tego skad pochodze albo jakim jezykiem mowie :)

    alqxx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. jeju ale śliczna jesteś!
    i super miejsce na zdjęcia, podobają mi się takie strasznie haha
    a, no i zapraszam też na mojego bloga, mam nadzieję, że ci się spodoba:) http://adrogantiam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Łał! Wszystko opisałaś. Idealny opis Polski. Wszytko pasuje!
    Bądźmy dumni, że jesteśmy Polakami!
    http://kingas1blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny post i śliczne zdjęcia.

    http://yukilora.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. sliczne zdjęcia:*
    http://rainbboww.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Tytuł postu mnie rozwalił :D
    Polska ma swoje zalety jak i wady.
    Tak jak w sumie każde państwo.
    Ale czasem za bardzo narzekamy i nie widzimy dobrych rzeczy w naszym państwie :)

    live-telepathically.blogspot.com kliik

    OdpowiedzUsuń
  8. Polska jak każde inne państwo (jak sama to ujęłaś) ma zarówno plusy i minusy. Jestem Polką i niestety(albo stety) mam powody do nazwania tego państwa "cebulandią" :)

    http://the-fight-for-a-dream.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Super post! Zapraszam do mnie na pierwszy post http://jullia2452.blogspot.com/ ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Super post, ciekawy :)

    http://missstyle21.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Polska jest jaka jest i nie sądzę, że coś się zmieni, ale trzeba dostrzegać pozytywy, popatrz jakimi jesteśmy patriotami!
    Pozdrawiam serdecznie, Mój blog/ KLIK :))

    OdpowiedzUsuń
  12. Tak mamy super państwo :) Bezrobocie i wszyscy nastawieni na "nie". I dziwić się,że młodzi ludzie opuszczają Polskę. Jak to w piosence 1 moment "młodzi opuszczają ten kraj,baj a to dowodzi jedynie,że rządzi tu HAJS" ;/
    Julajulia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetne zdjęcia ♥ i bardzo ciekawy post :) już się boję jak to ze mną będzie, w tym roku skończyłam szkołę, trzeba jakieś pracy szukać :)

    Konkursy internetowe

    OdpowiedzUsuń
  14. Typowy Polak potrafi tylko narzekać, zamiast się wziąć za siebie i dążyć do sukcesu.
    Obserwuje i zapraszam do siebie :)
    http://kratka-w-kropki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Jesteś bardzo ładna! Szkoda tylko, że a tak wielu zdjęciach zasłaniasz buzię. :( A co do tematu posta - zgadzam się z Tobą, Polacy mają to do siebie że bardzo lubią narzekać na wszystko. :)

    Odwdzięczę się za każdą obserwację lub komentarz, zapraszam. Pozdrawiam, MAJA-RUSEK.BLOGSPOT.COM.

    OdpowiedzUsuń
  16. super blog <3
    pozdrawiam
    http://typical-writers.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Oj Polsko, Polsko, co się z Tobą dzieje najlepszego...
    Najbardziej mi jest żal tego, że nasz kraj mógłby być taki super, Polacy mają takie możliwości! Jak już napisałaś, poziom edukacji jest wysoki, mamy mnóstwo wykształconych i kreatywnych ludzi. To nasz kochany rząd działa przeciwko nim. Ja się na polityce nie znam, więc nie chcę tutaj jakiś odkrywczych słów pisać, ale to chyba wie każdy, że rząd w naszym kraju niestety nie działa na korzyść obywatela, nie robi wielu rzeczy, które zrobić mógłby, a jego przedstawiciele patrzą jedynie jakby się tu wzbogacić. Ja tam patriotą nie jestem. Nie odczuwam jakiegoś szczególnego zżycia z moim krajem, dobrze czuję się też za granicą, chociaż wiadomo, najlepiej u siebie. Ale szanuję naszą ojczyznę. Chciałbym kiedyś dożyć dni, kiedy ludzie z innych krajów będą zazdrościli mi, że jestem z Polski, albo kiedy to Amerykanie będą potrzebowali wizy, żeby do nas przyjechać. Pozdrawiam!
    indywidualnyobserwator.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetny pomysł z postem. Moim zdaniem w Polsce jest sporo takich "nierobów" ale za to są tez ci z lepszej półki.
    Ps.: śliczna kurtka.
    Pozdrawiam
    http://maczeta-blog.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetny wygląd bloga :)
    http://seriouslyhumanity.blogspot.com/
    Wspólna obserwacja ? Ja już czekam na rewanż :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Jejku, cudowny blog! Co ty na wspólną obserwację? Zacznij i mnie poinformuj, a na pewno uczciwie zaobserwuje twój blog! http://knowthyself99.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Niestety w Polce nie żyje się najlepiej - skomplikowany system podatkowy, brak regulacji prawnych co doprowadza do absurdów jak np. kobieta urodziła nie swoje dziecko etc. Takie przypadki chyba tylko w Polce są możliwe. Nasz kraj się rozwija, ale oby rozwijał się trochę szybciej...
    niuntis.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. No tak, Polacy zawsze narzekają :D
    http://onlydreams8.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. nie wiem czemu wszystkich denerwują opuszczone miejsca. jestem z #urbexteam który sie zajmuje wlaśnie eksploracją takich miejsc. te budynki mają duszę i mają swoją własną historię. owszem, lepiej by było jakby je odrestaurować ale co by było jakby odrestaurowali opuszczony szpital psychiatryczny czy kino? straciłoby ono tą swoją wartość tą groźbę i przerażenie, gdzie by była adrenalina? rozumiem że wiele ludzi wolałoby poraz setny kolejne centrum handlowe ale dajmy opuszczonym miejsom szanse :D
    a co do reszty Twoich przemysleń to masz racje polska jest zacofana ale przyjdzie kiedyś taki czas że damy radę wkońcu po to jesteśmy my- młode pokolenie żeby to zmienić :)
    pozdrawiam
    zapraszam do mnie :) słoik dżemu- klik!

    OdpowiedzUsuń
  24. Cebulandia idealne określenie :) to niestety jest nasza szara rzeczywistość..

    Zerknij http://maadeleinefashion.blogspot.com/ ps. Możesz poklikać w najnowszym poście? Z góry dziękuje :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja jestem zdania, że każde państwo ma swoje plusy i minusy ;) i tak jak ty jestem naprawdę dumna z bycia Polką
    adgam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Ciekawy post :) wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Świetnie to określiłaś, "cebulandia" :)

    Zapraszam
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Świetny post i śliczne zdjęcia! . .
    Obs za obs? (Ja już,napisz u mnie)
    Chce też zrobić z kimś konkurs fotograficzny i szukam osób,może chciałabyś? Napisz u mnie na blogu
    Zapraszam do mnie (nowa nazwa bloga)
    Będzie mi miło, jeżeli zostawisz po sobie ślad :)

    OdpowiedzUsuń
  29. bardzo podoba mi się rozbicie tekstu posta ;)
    Polska może i jest zacofanym krajem ale jak to powiedziałaś ciągle idzie do przodu :)



    KLIK♥

    OdpowiedzUsuń
  30. Żaden kraj nie jest idealny, każdy ma swoje minusy. Wiadomo, Polska perfekcyjna nie jest, ale nie jest też zła, mamy tutaj swobodę, spokój, brak wojen, o czym ludzie w niektórych krajach mogą tylko pomarzyć. :)

    Mój blog - klik

    OdpowiedzUsuń
  31. Również jestem dumna z bycia Polkom. Może nie w 100%, ale troszkę mniej :)
    Polska to piękny kraj, gdzie nie ma wojen, o czym niektórzy ludzie z innych państw marzą..

    http://kaaty-kate.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. Czasem mam wrażenie, że ludzie na siłę szukają tych minusów. Przecież tak nie dzieje się tylko w Polsce. :)
    oczami-albii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  33. Super blog! <3


    >> http://xkellix.blogspot.com/ <<

    OdpowiedzUsuń
  34. Swietnie to opisalas. Ja niestety mieszkam ze granica, ale jak slysze Polakow, ktorzy obrazaja Polske z kazdej strony to az plakac mi sie chce, bo tam wcale az tak zle nie jest. Narzekają tylko jak jest tam zle i nie dobrze, a tak jak mowisz, wszystko sie rozwija i idzie do przodu. W ostatnich 5 latach wiele rzeczy sie zmienilo na lepsze i mam nadzieje, ze nadal tak bedzie. Rowniez kocham swoj kraj, ale jak tak teraz patrze to wszedzie jest podobnie. W kazdym miejscu, gdzie by sie nie mieszkalo, jest duzo plusow i minusow. Nie ma idealnych miejsc

    OdpowiedzUsuń
  35. Żyjemy, gdzie zyjemy, no trudno.

    http://feel-that-moments.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  36. Zgadzam się z Tobą i naprawdę doceniam rozwój Polski, a także w szczególności doceniam wysoki poziom edukacji. Rzecz w tym, że jestem ambitna i nie widzę siebie w przyszłości w Polsce, bo uważam, że mnie ona ogranicza. Planuję studia zagraniczne, bo choć edukacja u nas jest naprawdę dobra, to warunki życia i możliwości pracy czy stażu są dużo lepsze za granicą.

    http://minimalistyczny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  37. Ja też nie nazwałabym Polski cebulandią. Bo to, że niektórzy ludzie ciągle narzekają, zazdroszczą i nic się im nie podoba, nie oznacza, że wszyscy tacy są. Istnieją przecież ludzie zdolni, ambitni i kreatywni, dzięki którym Polska się rozwija. Może i nie jest to jakiś bardzo nowoczesny kraj, ale zacofania też nie można mu przypisać. Świetnie napisałaś tego posta! :)

    matrelsy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  38. To też zapraszam jak najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Super blog ja dopiero zaczynam jak chcesz to wpadnij do mnie http://lifeisbeutiful14.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  40. Genialny post, bardzo mi się tu podoba, więc będę wpadać częściej! ♥

    Skomentujesz post u mnie? :)
    TUTAJ

    OdpowiedzUsuń
  41. Sweet Style. Love & lot of kisses
    http://toptrends-fashion.blogspot.com
    [[Related My Another Popular Meditation Blog]]
    http://meditationuk.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  42. Czasem trzeba ponarzekać. :D

    clemeent.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  43. bardzo ładne stylizacja! :)

    Pozdrawiamy cieplutko
    ♡✿ Twins Life. (klik)✿♡

    OdpowiedzUsuń
  44. Zgadzam się z tobą w stu procentach, świetne zdjęcia ! :)
    ✿WIKA BLOG✿ Również zapraszam na bloga Luxy ✿LUXY BLOG✿

    OdpowiedzUsuń
  45. mega, że o tym napisałas! świetne zdjęcia

    zapraszam, obserwuję i pozdrawiam
    alexa-moments.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  46. Świetne zdjęcia i zupełnie się z Tobą zgadzam ;))
    Mogłabyś kliknąć u mnie w poście w linki z ubraniami? :) http://nataliexbrunette.blogspot.com/2015/04/yap-i-definetely-love-t-shirts.html

    OdpowiedzUsuń
  47. Świetny wygląd bloga :) Bardzo ciekawy pomysł na notkę :) Pozdrawiam :)
    http://want-cant-must.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  48. No cóż, w Polsce jest wiele do poprawy, ale jestem patriotka i zrpbilabym dla tego kraju wiele :)

    http://mikijiu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

*Weryfikacja obrazkowa wyłączona.
*Za każdy komentarz dziękuję.♥