2015/09/09

BTS: Kilka kroków do sukcesu

Każdy uczeń wraz z nadejściem nowego roku szkolnego obiecuje sobie wiele rzeczy. Nie spózniać się, wysypiać się, być zorganizowanym, słuchać na lekcji, a także mieć lepsze oceny. Za każdym razem obiecuje sobie to samo, ale po czasie wszystko wychodzi w praniu. Spózniam się, siedzę do 2 w nocy przy komputerze, wszystko robię na ostatnią chwilę, na lekcji myślę o niebieskich migdałach no i brak czasu, lenistwo czy inne sytuacje nie pozwalają mi zdobywać dobrych ocen-tak dobrych, jak bym chciała.
W tym roku powiedziałam sobie stop! 3 klasa, egzaminy, wybór nowej szkoły, trzeba dać z siebie wszystko. Wierzę, że uda mi się zapracować na tą wymarzoną średnią i dostać się do dobrej szkoły. Ale trzeba od czegoś zacząć. Od nauki. W tym poście przedstawię moje etapy nauki, wskazówki, triki i tak dalej. Wszystko co pomaga mi zdobyć dobrą ocenę. Może, któraś z metod przypadnie Wam do gustu?
1.Przygotuj się do nauki
Oczywiście naukę zaczynam od przygotowanie się do niej psychicznie haha. A tak na poważnie polecam najpierw wyjść na króciutki spacer, aby nasz mózg się dotlenił i łatwiej zapamiętywał fakty. Przebierz się w wygodne ubrania, bo komu chce się uczyć w obcisłych spodniach, koszuli? Zwiąż włosy, żeby było Ci jak najwygodniej. Pamiętajmy o wyłączeniu telefonu, komputera i innych przedmiotów które nas rozpraszają. Zawsze też przygotowuję na biurku wszystkie książki, zeszyty i przybory, które będą mi potrzebne.
2.Odpowiednie miejsce
Według mnie powinniśmy znalezć sobie jedno dobre miejsce. Pamiętajmy, żeby było przede wszystkim wygodne, przestrzenne i w miarę ciche(?). Chodzi o to, żeby nikt z domowników nam nie przeszkadzał. Dobrze, by było, gdyby to miejsce służyło tylko i wyłącznie do nauki i z nią nam się kojarzyło.
3.Rób notatki
W trakcie gdy czytam tekst w podręczniku wypisuję z niego najważniejsze informacje. I w tym bardzo pomaga mi duży zeszyt. Wszystkie notatki do kartkówek i sprawdzianów zapisuję właśnie tutaj. Jest to o wiele lepsze niż sporządzanie na pojedynczych kartkach. Wszystko mamy w jednym miejscu i na pewno nam nie zginie. Dodatkowo przyda mi się w powtórkach do egzaminu.
Jestem wzrokowcem i dla mnie same notatki to już 70% nauki, potem przeczytam je maksymalnie 3 razy i materiał mam opanowany. Warto również notować na lekcjach.

4.Kolory
Nie potrafiłabym uczyć się z zeszytu, gdzie wszystko jest napisane jednym kolorem i ważniejsze informacje nie są wyróżnione. Zakreślacze, cienkopisy to dla mnie jedna z najważniejszych rzeczy w piórniku. Zacznij używać kolorów, a zobaczysz jak pomoże Ci to w nauce i stanie się ona choć odrobinę przyjemniejsza.
5.Zorganizuj się
Zaopatrz się w karteczki samoprzylepne, zakładki indeksujące, kalendarz, notes. Te na pozór zwykłe przedmioty mogą okazać się kluczem do sukcesu! Tak jak pisałam wcześniej, przygotowuję się do nauki, czasami, gdy mam jej aż za dużo staram się zapisywać rzeczy, które mam do zrobienia.

6.Nauka słówek-fiszki
Niepowtarzalna metoda na słówka! Polega na tym, że na małych karteczkach z jednej strony zapisujemy słowo po angielsku, a z drugiej jego tłumaczenie na język polski.. Potem po prostu bierzesz karteczkę, czytasz wyraz i zastanawiasz się co on znaczy, jeśli wiesz odwracasz kartkę i sprawdzasz. Powtarzasz do tej pory, aż opanujesz słówka. To chyba oczywiste z resztą haha.
7.Ucz kogoś
Gdy wydaje mi się, że wszystko opanowałam staram się komuś o tym opowiedzieć, wytłumaczyć, i tak dalej. Jeżeli ta osoba zrozumie i będzie umiała to powtórzyć, znaczy, że to umiem. Czasami proszę mamę albo koleżankę, żeby mnie przepytała z danego materiału.
8.Powtarzaj wieczorem, rano i przed lekcją.
Udowodnione jest, że gdy powtórzymy materiał do kartkówki, sprawdzianu przed snem lepiej go zapamiętamy. Osobiście łatwiej wchodzi mi wszystko do głowy w nocy, pomimo, że jestem zmęczona, dziwne, ale cóż, tak jest. Łatwiej mi się skupić, a jednocześnie zasypiam nad książką haha. Rano lubię obudzić się jakiś czas wcześniej i również powtórzyć. I bezpośrednio przed lekcją, żeby wszystko sobie utrwalić.
Study tips:
-żuj gumę podczas nauki, słyszałam, że ruchy szczęki podczas żucia zwiększają przepływ krwi do mózgu, co wpływa na jego dotlenienie
-pij wodę niegazowaną
-co pół godziny rób 10-minutową przerwę

Mam nadzieję, że w tym roku szkolnym będą same piątki i szóstki! :D
A jakie są Wasze sposoby na efektywną naukę? 

46 komentarzy:

  1. przepytywanie przez mamę dużo daje :)
    bardzo dobre rady
    zapraszam Mój blog - byAjina

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne rady! Na pewno z nich skorzystam, bo są bardzo przydatne! :D Oraz obserwuję, podoba mi się Twój blog:*
    Zapraszam do obserwacji♥ Buziaczki:* | Zapraszam♥ (kliik)♥

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam tak samo, zawsze obiecuję sobie, że w tym roku się przyłożę, będę systematyczna, nie będę przesiadywać tyle na komputerze, a później i tak to robię :D W tym roku szkolnym obiecałam sobie, że zdecydowanie więcej czasu poświęcę na naukę, świetne rady!



    Zapraszam do mnie na nowy post
    http://weliveaswedreamaloneq.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Super poradnik <3
    Większość z tych sposobów korzystam i mogę je polecić :)

    Zapraszam: Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  5. Mi pomagają bardzo notatki -oczywiście wszystko na kolorowo :')
    Nauka przed snem jest efektywna, ale zmęczenie u mnie zwycięża :)

    live-telepathically.blogspot.com kliik

    OdpowiedzUsuń
  6. ja zawsze podkreślam wszystko:) zaś gdy np słowek się ucze obcojęzycznych to piszę na kartce, wyrywam przyklejam po pokoju i lepiej zapamiętuje:)

    twoimioczami.blogspot.com - nowy post jesienny, ZAPRASZAM :)
    kliknij - dzięki z góry! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Twój blog ma w sobie to coś, dlatego zostaję u Ciebie na dłużej! Jeśli spodoba Ci się mój blog, dołącz do obserwatorów, a ja jak najszybciej odwdzięczę się tym samym. :)
    http://rubik514.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo przydatne rady. Osobiście jestem fanką fiszek, kolorów i podobnych rzeczy, od razu łatwiej materiał wchodzi mi do głowy :)

    pozdrawiam gorąco,
    http://acia-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Dobre rady ;D
    http://tulipan4212.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetne sposoby, a z fiszek korzystam zawsze! :3
    http://photo-kinga.blogspot.com/2015/09/koniec-wakacji-podsumowanie.html

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja musze miec telefon wlaczony , jak jest wylaczony to nie mgoe sie skupic :)

    ♥ Pozdrawiam , Klaudia z bloga -- -- -- --> http://klaudiaandmylife.blogspot.co.uk/ <-- -- -- ♥

    OdpowiedzUsuń
  12. Super sposoby :D
    Ja przed nauką wybieram się na spacer z psem wyłączam telefon i biorę się do nauki :D
    Ja także robie takie fiszki super się z nich uczy :D
    Pozdrawiam
    niebioeski.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Też mam taką książkę do chemii w tym roku i też mam plecak z Jan Sport ! :) Co do sposobów na naukę ja lubię śpiewać tekst notatek,przyznam że to mi naprawdę pomaga zapamiętywać ! :)
    mercy-rose.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Przydatne porady :)
    http://milkamikam.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Super rzeczy, masz śliczny plecak :)
    http://frazeologizmastrall.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetne porady, naprawdę pomocne i bardzo inspirujące ;)
    ja już nie musze się uczyć, skończyłam szkołę, ale gdybym się
    uczyła dalej, skorzystałabym z twoich rad :)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja nadal nie mogę się przyzwyczaić do nudnej rzeczywistości. W tym tygodniu będę mieć kilkanaście kartkówek i sprawdzianów.
    http://annenoele.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetne sposoby:)
    Ja nie potrafię niestety wyłączyć telefonu, bo przeważnie słucham muzyki jak robię lekcje czy się uczę, ale wtedy przeszkadzają sms ach ;D
    Notatki i kolory rzeczywiście bardzo pomagają:)

    Jeśli masz czas to zapraszam na mojego bloga :)
    Jeśli Ci się spodoba to śmiało komentuj i zostań na dłużej! :)
    http://my-little-world-olimpia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Naprawde swietny post! Swietnie zrobione zdjecia, a sposoby pomocne! <33

    http://veronicas-veronicass.blogspot.no/

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetny post! Mam nadzieję, że sposoby mi pomogą :D
    Obserwuję i zapraszam do mnie na bloga ;)
    http://luxjulia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja tak samo postanowiłam sobie, że w tym roku biorę się porządnie do nauki. Mam nadzieje, że mi się uda, bo w sumie nie mam wyjścia :*

    Sometimes my-klik!

    OdpowiedzUsuń
  22. Przydatne metody :)
    mycrazyworldpaula.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. całkiem przydatne to
    http://happinessismytarget.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. super post! :)
    sayhellotonatt.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. z takimi metodami to same 5 i 6 na pewno będą :)

    http://fashionelja.pl

    OdpowiedzUsuń
  26. Super post. Chętnie wypróbuję twoje sposoby.
    Zapraszam również do mnie. Będę wdzięczna za komentarz i obserwację ( Jestem początkująca)
    http://panterkaonline.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Ja też zawsze wyłączam telefon i wszystkie inne urządzenia przed nauką bo tak to wszystko mnie rozprasza i nagle mam milion chęci na sprawdzenie facebooka, instagrama, snapchata itp haha :D

    http://voanni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Świetne sposoby, dla mnie najlepszym miejscem do nauki jest pokój :) Akurat jutro mam trudny sprawdzian, więc dzisiaj wykorzystam twoje porady dziękuję! :D

    no-perfekt.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Urządzenia elektronicznie jak najdalej ode mnie podczas nauki :D

    Nowy post! Official Patty :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  31. To fakt wszystkie urządzenia elektryczne powinny być wyłaczone podczas nauki,zbyt przyciągaja :D
    nataa-liiaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  32. Fajny wpis i przydatne porady :) Na pewno wykorzystam :)

    Zapraszam do mnie: MonyikaFashion >klik<

    OdpowiedzUsuń
  33. u mnie nauka wygląda prawie identycznie, tylko z małą różnicą - nie wyłączam telefonu haha :)
    co powiesz na wspólną obserwacje? daj znać u mnie :)
    http://kisieelqowo.blogspot.com/2015/09/81-wedding.html

    OdpowiedzUsuń
  34. świetny
    http://kosas-crazy-life.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  35. Ekstra wygląd i cudny wpis !

    zapraszam do mnie!
    http://want-cant-must.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  36. Jak zobaczyłam te Twoje wszystkie kolorowe zdjęcia kolorowych długopisów, zakreślaczów, notatników i zeszytów, to aż zaczęłam żałować, że skończyłam już liceum i tej nauki systematycznej będzie znacznie mniej (chyba :P). Zawsze lubiłam przedwrześniowe zakupy! U mnie też królowały kolory w zeszycie, i o ile w szkole trudniej było mi zmieniać co chwile długopisy, tak w domu nadrabiałam i od razu nauka była przyjemniejsza i efektywniejsza. Kolory są ważne, ale też ważne jest, żeby z nimi nie przesadzić :D grunt to przejrzystość, żeby nasze oko wyłapało to co najistotniejsze. Fajny post :) Pozdrawiam!

    http://esobiech.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  37. Ciekawe pomysly, na pewno skorzystam :D

    http://mikijiu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  38. W sumie to żadnych sposobów nie mam bo się nie uczę, raczej wszystko zapamiętuję z lekcji! :)


    W wolnej chwili zapraszam do mnie
    http://the-fight-for-a-dream.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  39. Świetne porady! :)

    U mnie konkurs na pocztówkę. Serdecznie zapraszam! :)
    ♥ Diana Ashe KLIK! ♥

    OdpowiedzUsuń
  40. Super blog !
    http://rubik514.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  41. Świetne sposoby! Ja zawsze przed nauką muszę przynajmniej trochę posprzątać w pokoju, nie mogę się uczyć w chaosie :D Poza tym sama stosuję kilka z tych metod!

    OdpowiedzUsuń

*Weryfikacja obrazkowa wyłączona.
*Za każdy komentarz dziękuję.♥