2015/10/17

JAK POKOCHAĆ SIEBIE W 4 KROKACH

Większość nastolatków spotyka się w swoim życiu z kompleksami. Oglądamy z pozoru idealnych ludzi w telewizji czy w czasopismach. Zastanawiamy się dlaczego my tak nie możemy wyglądać. Dlaczego nie możemy mieć takiej figury czy takich włosów. Zazdrościmy koleżance 1.70 wzrostu podczas gdy my mamy 1.50. Normalne? Raczej tak. Problem pojawia się wtedy, kiedy przez kompleksy obawiamy się wychodzić z domu, za wszelką cenę chcemy coś ukryć lub się tego pozbyć.

Konsekwencjami są na przykład zaburzenia psychiczne, anoreksja albo depresja. Na szczęście nie zdarza się to często. W większości przypadkach kompleksy ograniczają nas w kilku sprawach. Jedną z nich jest sytuacja często spotykana na zakupach: widzisz na wystawie śliczną bluzkę, przymierzasz ją, wszystko fajnie, ale po chwili stwierdzasz, że jest zbyt obcisła, a Twoim zdaniem do najszczuplejszych osób nie należysz. Czy życie nie byłoby piękniejsze bez takich sytuacji? Owszem, ale jak nie mieć kompleksów? Odpowiedz znajduje się poniżej w 4 punktach. Porady są proste, ale niezbyt oczywiste. Wymagają wielu chęci i czasu. Pamiętajmy, że wszystko dzieje się w naszej głowie i to kwestia psychiki.

1.Nie mów o swoich kompleksach.
Prawda jest taka, że gdy otwarcie mówimy o tym co nam się w sobie nie podoba ludzie również to uważają za wadę. Na przykład ciągle powtarzasz, że masz grube nogi i nagle osoby, które nie zwracały dotąd na to uwagi myślą "kurde, rzeczywiście te jej nogi są grube". Do tego te mniej życzliwe osoby mogą zacząć Ci to wytykać, a to niezbyt fajne uczucie.
2.Zacznij coś robić.
Udoskonalaj swoje hobby-dzięki temu, możesz osiągać różne sukcesy co podniesie Twoją samoocenę i pewność siebie. Da Tobie ogromną satysfakcję i motywację do dalszej pracy, ale również poczujesz się lepiej. Na swoim przykładzie powiem, że te małe sukcesy związane z blogiem dały mi pewność siebie, a samo założenie bloga spowodowało, że czuję się odrobinkę lepsza od innych. Nie mam tutaj na myśli wywyższania się. Czuję się lepsza, że po prostu mam tego bloga, mam swoją pasję i dążę do postawionego sobie celu. Na pewno inni również mają taką pasję, ale w tym przypadku najważniejsze jest to, że ja ją mam.
Oprócz pasji dużego kopa dają nam ćwiczenia. Nie chodzi tu tylko o sylwetkę, ale przede wszystkim o pozytywną energię i takie "odnowienie" haha. Nie będę się na razie rozpisywać, bo to temat na jeden z najbliższych postów.


3.Spraw, aby Twoje kompleksy stały się Twoimi zaletami.
Czary? Czy to w ogóle możliwe? Nie, nie potrzebujesz do tego czarodziejskiej różdżki czy magicznych zaklęć. Jednak można to nazwać magią. Pamiętaj, że wszystko dzieje się w Twojej głowie. Po pierwsze zmień myślenie. Nie ma na to sposobu, sama musisz pokombinować. Możesz poszukać w internecie zdjęć osób z podobną urodą do Twojej, z czasem przekonasz się, że np. zielone oczy czy piegi to zaleta, a nie wada.
Jeżeli masz kompleksy a pro po swojej sylwetki to zamiast narzekać bierz się do ćwiczeń i zdrowego odżywiania. Może zmiana stylu, inny makijaż, fryzura? Wybierz się na zakupy czy do fryzjera.


4.Znajdź w sobie dobre cechy i pielęgnuj je.
Każdy z nas ma w sobie coś pięknego, o czym niektórzy mogą tylko pomarzyć. Znajdz tą rzecz i pielęgnuj, podkreślaj ją. Masz z natury mocne włosy? Używaj odżywek i olejków, aby były jeszcze piękniejsze. Plusem jest to, że nie musisz używać aż tylu produktów co osoby o słabszych włosach i szybciej możesz je upiększyć. A może masz mocne paznokcie? Zapuść je, wypiłuj i pomaluj lakierem. Myślę, że takie rzeczy podniosą Waszą samoocenę i będą przyciągać uwagę, a przez to wady nie będą aż tak widoczne. Najważniejsze będziecie patrzeć na te zalety a nie na wady.

A Ty kochasz siebie?
Zapraszam do dzielenia się swoimi poradami w komentarzu!

Poniżej przygotowałam mały kolaż z dwóch sklepów internetowych. Podaj ceny tych rzeczy w komentarzu, a w następnym poście polecę kilka blogów.
 1.klik 2.klik 3.klik

1.klik 2.klik 3.klik

Przepraszam, że posty nie pojawiały się tak długo, ale nowe posty wypadały w tygodniu. Nie zawsze mam czas, aby coś wtedy dodać. Teraz posty będą w weekendy. 
Ja lecę posprzątać, a potem zabieram się za czytanie książki, bo muszę co nieco nadrobić. W taką pogodę nie ma nic lepszego niż czytanie ulubionej książki. Może pózniej wybiorę się do empiku. Jakie macie plany na sobotę?
Życzę Wam miłego weekendu, kocham Was! Do następnego!

63 komentarze:

  1. Też kiedyś miałam kompleksy, ale się nich pozbyłam ;)

    http://odcenzurowane.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Moim zdaniem trzeba pokochać siebie taką jaką jesteśmy, a udoskonalać to co się w nas nie podoba i dążyć do wymarzonych celów:) Bardzo ładne zdjecia, podobają mi się twoje kręcone włosy;)

    http://kolorystyczna-dusza.blogspot.com/
    Pozdrawiam Serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Genialny post i prześliczne zdjęcia! Piękne miejsce :D

    LUSIALUSKA.BLOGSPOT.COM- KLIKNIJ!✿

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo dobre rady, czesto tez nasi bliscy sprawiają ze zapominamy o kompleksach :)
    ceny : 17,17$,7,99$,17,85$,8,90$, 10,90$,15,00$,/K

    OdpowiedzUsuń
  5. Sama prawda :) jeszcze jakieś trzy lata temu miałam ogromne kompleksy, dzisiaj - podobam się sobie i staram się podkreślać atuty :)
    mój blog - klik :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Masz racje, zdaniem moim i mojego taty jest "Jeśli ci się coś nie podoba zmień to, Jesteś gruba schudnij każdy może przy odrobinie motywacji :)"

    carpe-diem-czyli-chwytaj-dzien.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja jestem na dobrej drodze, żeby wreszcie polubić siebie. Mam nadzieję, że prędzej czy później mi się tu uda. Właściwie to oby prędzej :)
    Pozdrawiam ♥
    Jeśli masz ochotę na wspólną obserwację, to daj znać!
    shinyygirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. świetny post! moim zdaniem, jeżeli będziemy akceptować siebie to inni ludzie nawet nie dostrzegą naszych wad :)

    obserwuje i zapraszam http://true-less.blogspot.com/ :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Krok 3 jest bardzo pomysłowy. Nie wpadłabym na to! :)


    blog-akkie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo motywujący post, ja staram sie walczyć ze swoimi kompleksami :)
    Pozdrawiam,
    Szwajjka

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetne rady. Pierwsze zdjęcie jest rewelacyjne *0*
    Trudno będzie moje wady przerobić w zalety ;)
    olusiek-blog.blogspot.com- klik!

    OdpowiedzUsuń
  12. Czasami ciężko jest nam docenić samych siebie i powinniśmy z tym walczyć.Nawet dla poprawy humoru. :3
    Poklikałam w wszystkie linki. :*
    roxannee-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo trafne rady.
    Chyba czas wreszcie skończyć użalać się nad sobą i coś robić a przynajmniej starać się coś zrobić.
    Ładne zdjęcia

    live-telepathically.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo motywuje ten post. :) pokazałam go mojej kuzynce i spodobało jej się. Zdjęcia również są świetne. Ja osobiście nie mam kompleksów. Nie które osoby mi mówią, że coś tam albo coś tam, ale ja nie zwracam na to uwagi. Zapraszam do siebie. Zaczynam :) Pozdrawiam :* :)
    kosas-crazy-life.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Twój komentarz poprawił mi humor :* :)

      Usuń
  15. Super porady, fajne ciuszki wybrałaś, poklikałam ! 1 rzecz z 2 kolażu $8.90
    Pozdrawiam cieplutko.
    stay-possitive.blogspot.com
    Poklikałabyś w linki w najnowszym poście? Z góry dziękuję <3

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo fajny post :).
    Może wspólna obserwacja?
    Zgłoś się u mnie na blogu :).
    fashion--twins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja na początku nie mogłam siebie polubić,ale od jakiegoś już roku zaakceptowałam siebie i to jak wyglądam i czuję się dobrze w swoim ciele,lubię być sobą :)
    royal-girll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Miałam kompleks na punkcie mojego wzrostu terazz przekształciłam go w plus tłumacząc sobie tym że mogę ubrać każde szpilki a nie będę wwysza od chłopaka ^^
    Poklikałam :)

    OdpowiedzUsuń
  19. mysle podobnie!:)

    http://feel-that-moments.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Czytając wstęp i kilka zdań z punktów miałam wrażenie, że to o mnie także post jak najbardziej przydatny! :)

    Zapraszam do mnie w wolnej chwili!
    http://the-fight-for-a-dream.blogspot.com
    Każdy nowy obserwator jak i komentarz wywołują uśmiech na mojej twarzy.

    OdpowiedzUsuń
  21. Naprawdę świetne porady, wszystko jest lepsze od ciągłego narzekania na siebie ;)

    adgam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie kocham ale akceptuje :) Fajne porady!

    http://want-cant-must.blogspot.com/2015/10/nice.html
    ps poklikasz w linki pod zdjęciami?

    OdpowiedzUsuń
  23. Uważam podobnie! ;3
    http://live-honestly.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Trzeba siebie akceptować. Ja nie myślę o sobie źle, ale czy kocham siebie? Nie wiem.
    Trzymaj się cieplusio!

    free-style-for-you-and-me.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Wraz z wiekiem człowiek zaczyna siebie kochać, nawet z "dawnymi" kompleksami :)
    Nie wierzyłam w to a jednak :) Poklikałam ,jeśli możesz poklikaj u mnie reklamki ;)
    The balance of my life

    OdpowiedzUsuń
  26. nie mamy innej opcji, jak zaakceptować siebie :) czwarty punkt bardzo ważny, poklikałam i powodzenia :)
    zapraszam, mój blog

    OdpowiedzUsuń
  27. Każdy powinien być akceptowanym takim jakim jest przez innych i również przez siebie samego :)
    Może wspólna obserwacja? http://claudiaandnadia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja na szczęście nie mam problemów z akceptacją siebie, aczkolwiek Twoje rady dla innego rodzaju osób są bardzo pomocne. Sliczne zdjęcia :)

    MÓJ BLOG - KLIK ♥
    Proszę o pomoc w kliknięciach, z góry dziękuję. :*
    DRESSLINK ♥
    DRESSLINK ♥

    OdpowiedzUsuń
  29. Trudno jest zaakceptować siebie, a co dopiero pokochać..motywujący post:)

    http://j-stayclassy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. ja mam zielono-zólte oczy! takie troche kocie haha! docenic siebie a poprzez cwiczenia mozna sie udoskonalic♥

    Nowy post! Cover piosenki Adele!
    http://alexwberry.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. Trudno jest zaakceptowac siebie w stu procentach ale trzeba probowac, w koncu jak sami siebie pokochamy to inni tez nas zobacza w takim swietle ;) Pieknie wygladasz ;)

    mixersis.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  32. Świetny i bardzo motywujący post :)
    http://foxyladyme.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  33. Zgadzam się w 100 % z Tobą, a szczególnie z punktem 2 - ja też czuję się trochę lepsza od innych, bo piszę bloga i że mnóstwa nauki znajduję czas na coś kreatywnego.. :)
    http://momentcatcher00.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  34. Czasem to bardzo trudne, bo kompleksy dotyczą nie tylko wyglądu zewnętrznego ale i też charakteru, ale zgadzam się to kwestia myślenia. Bardzo przydatne rady! ♥
    KLIK-BLOG

    OdpowiedzUsuń
  35. Motywacja <333
    Poklikałam trochę :)
    Kochana świetnie napisany post , bardzo miło mi się czytało.
    Co powiesz na wspólną obserwację. ?? Zapraszam serdecznie do mnie nowy post
    staram się o współpracę z pewną firmą z branży modowej, byłabym niezmiernie wdzięczna jeśli poklikałabyś w linki do ubrań w moim najnowszym poście i skomentowała pod nim jeśli to zrobiłaś. Umożliwi mi to współpracę z nimi. Z góry pięknie dziękuję :*
    http://nicole-500.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  36. Kocham i czasem mam wrażenie, że aż za bardzo :D
    Więc mimo, że mi się ten post nie przyda, to bardzo mi się podoba ;>
    Najładniejsze zdjęcie to to od tyłu, jest takie..artystyczne? :D
    /Agrafka
    you-always-be.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  37. Przepiękne zdjęcia! Mają w sobie taką magię, tajemniczość... Rewelacja! :)
    A co do samoakceptacji i pokochania siebie... Różnie z tym bywa. Ale warto próbować ;) Świetne porady :) Na pewno z nich skorzystam ;)
    Zapraszam do siebie: http://tangledstories314.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  38. Bardzo dobrze ujęłaś ten temat, bo jest on zazwyczajny tak niby łatwy a jednak trudny. Wszystko zależy jak sama piszesz - od naszego myślenia. To od nas zależy czy się pozbędziemy tych kompleksów czy zwyczajnie je zaakceptujemy a mimo to, będziemy szczesliwi.
    Czasem mała zmiana, może wprowadzić dużą zmianę do naszego życia i do zyskania pewności siebie :)
    Super post! :)

    +Za ten post lądujesz u mnie w polecanych blogach w najnowszym poście, gratki! :)
    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  39. Piękne zdjęcia i super pomysł na post! Miejsce jest wyjątkowe :)
    Ja osobiście nie przepadam za sobą, ale cały czas staram się z tym walczyć.

    graybody.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  40. Mega klimatyczne zdjęcia i bardzo ważny temat poruszony w poście. Każdy powinien walczyć o siebie i nie zwracać uwagi na opinię innych ludzi, chociaż jak każdy z nas wie, jest to bardzo trudne :)
    http://meengie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  41. Każdy boryka się z kompleksami. Jednak akceptacja siebie wymaga długiej i ciężkiej pracy nad sobą. Na pewno te punkty będą ważnym krokiem do tego :))
    Świetne zdjęcia ;))
    uczciwie poklikałam :))
    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  42. Kompleksy.. trudny temat, ale na szczęście z rozwiązaniem ;)
    Na moim blogu akurat wczoraj pojawił się post na temat kompleksów, zapraszam do przeczytania i podzielenia się ze swoim zdaniem :)

    http://introverted-princess.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  43. Chyba nie mam jakiś wielkich kompleksów ;) po co sobie psuć nimi życie XD pierwszy punkt 100% prawdy.
    http://modoemi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  44. Fantastyczna stylizacja, podoba mi się :) poklikałam.
    Mam prośbę, klikniesz u mnie w najnowszym poście?

    http://fashionelja.pl

    OdpowiedzUsuń
  45. Śliczne zdjęcia i bardzo fajnie napisany post :* Czekam na kolejny!
    http://sapphireblog1.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  46. poklikałam, zdjęcia cudne!

    http://want-cant-must.blogspot.com/2015/10/nice.html
    ps poklikasz w linki pod zdjęciami?

    OdpowiedzUsuń
  47. Super zdjęcia, zrobione w fantastycznym miejscu! :)
    Co powiesz na wspólną obserwację? :)

    veronicalucy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  48. Swietny post! i jestes mega sliczna! <3 xxx

    http://veronicas-veronicass.blogspot.no/

    OdpowiedzUsuń
  49. Bardzo motywujący post! Ja mam taką koleżankę, która cały czas narzeka, że jest gruba. Piękny klimat zdjęć! Poklikałam :)

    3 lata bloga- KLIK! :)
    Nowy Post!- Klik!

    OdpowiedzUsuń
  50. Zgadzam się :) Nie powinniśmy się przejmować kompleksami aż tak

    Zapraszam na nowego posta ! ♥ OFFICIAL PATTY ♥

    OdpowiedzUsuń
  51. Cudowny blog zapraszam do mnie : otherbae.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  52. Bardzo fajne pomysły oraz zdjecia !
    karen-en1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  53. Oryginalne pomysły i super zdjęcia :)
    http://dayeenmynewblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  54. Mega pomysły, zdjęcia jeszcze lepsze!
    Zaobserwowałam :)
    http://agata-blog00.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

*Weryfikacja obrazkowa wyłączona.
*Za każdy komentarz dziękuję.♥