2016/02/05

Rutyna?

Chyba u każdego w życiu nadchodzi taki czas, gdzie wszystkie dni wydają się być identyczne. Wstajesz o tej samej godzinie, jesz to samo na śniadanie, spotykasz tych samych ludzi w autobusie, wchodzisz do tego samego budynku, rozmawiasz z tymi samymi osobami, idziesz na te same zajęcia, wracasz do domu z myślą o odpoczynku, a w rezultacie do pózna uczysz się na sprawdzian. I tak codziennie. W końcu okazuje się że w przeciągu całego miesiąca żaden z dni się niczym nie wyróżniał, każdy wydaje się być taki sam. Szary, ponury, bez wyrazu. Ale zaraz zaraz, czy to jest rutyna?


Tak jak już wspominałam o tym wielokrotnie wszystko, dosłownie wszystko zależy od naszego sposobu myślenia, sposobu postrzegania świata i ogólnie od nas. Każdą dobrą rzecz możemy zamienić w tą złą i na odwrót jeżeli zmienimy nasz sposób podejścia do całej sytuacji. Tak samo jest z rutyną. Wiele osób na nią narzeka, ale przecież nie jesteśmy robotami, że ciągle wykonujemy to samo. Okej, wezmy od początku. No racja wstajesz, ale czasem obudzisz się wcześniej a czasem zaśpisz. Jesz śniadanie, ale nie uwierzę, że zawsze jesz dokładnie to samo. Na pewno nie ubierasz się ciągle tak samo, a ci ludzie których spotykasz w drodze do szkoły też wyglądają inaczej, a nawet inaczej się czują niż poprzedniego dnia. Przecież w szkole też nie rozmawiasz dokładnie o tym samym, masz inne lekcje, itd. Niby takie drobnostki, ale właśnie one sprawiają, że z pozoru podobny dzień wygląda jednak inaczej. Musimy nauczyć się dostrzegać małe rzeczy i cieszyć się każdym dniem. Nie skreślajmy go od razu z tego powodu, że trzeba iść do szkoły i na pewno będzie nudno. Wstańmy z uśmiechem na ustach, postawmy sobie nawet jakiś drobny cel.



Podsumowując, nie wiem czy coś takiego jak rutyna istnieje. Oczywiście, każdy dzień jest podobny, bo ciągle żyjemy pewnym schematem, ale nie każdy jest identyczny. Tak jak już wspomniałam wcześniej, nauczmy dostrzegać się drobnostki. 
Myślę, że to tylko i wyłącznie od nas zależy czy jest coś takiego jak rutyna. Jeżeli uwierzysz w nią, nawet nie zorientujesz się kiedy w nią popadniesz. Możesz nadal narzekać, że życie jest nudne, nie ma sensu, że wszystko jest takie samo i bez wyrazu, albo nauczyć się doceniać każdą chwilę, stawiać sobie cele, kreować każdy dzień na własny sposób i znajdować szczęście nawet tam gdzie inni nie umieją go dostrzec. Tylko od Ciebie zależy jaką drogą będziesz podążać. 



48 komentarzy:

  1. Aktualnie jestem w klasie maturalnej. Przy nauce do matury można wpaść w rutynę. To jest dość ciężki temat. Przede wszystkim taka rutyna bardzo źle wpływa na relacje międzyludzkie, czy to w przypadku przyjaźni czy rodziny. Czasami niestety nie możemy nad tym panować.
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie patrzyłam dotąd na to w ten sposób, ale faktycznie, mimo tego, że dni są do siebie podobne w rezultacie są inne. Świetny post :D.

    alastelmach.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo hmm ... ciekawy pogląd na tę sprawę. Myślę podobnie jak ty - drobnostki, ale właśnie tymi drobnostkami dni się różnią. Trzeba zacząć zmieniać te drobnostki w coś większego. ;)
    http://momentcatcher00.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo dobrze napisane, właśnie takimi drobnostkami możemy rutynę przełamać :)
    mój blog ... KONKURS FOTO

    OdpowiedzUsuń
  5. 5 dni w tygodniu to w sumie u mnie rutyna, bo poza szkołą i domem nie ma nic szczególnego... Ładne zdj! :)

    Nowy post, zapraszam!
    Obserwuję ;)
    MÓJ BLOG-KLIIK

    OdpowiedzUsuń
  6. W sumie racja. Nie ma tak naprawdę rutyny, bo wszystko różni się czasem pewnego działania, na przykład. Mimo to czuję, że te ferie są rutynowe :c
    Świetne zdjęcia ♥
    olusiek-blog.blogspot.com- klik!

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie ma identycznych dni, tak jak napisałaś zawsze znajdzie się jakaś cząstka która będzie powodować , że dzień będzie inny. Nawet uśmiech nieznanej nam osoby sprawi, iż dzień będzie wyglądać zupełnie inaczej ;D

    http://magdalens-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja obecnie mam praktyki, więc każdy dzień mam inny, naszczeście. Bo gdy chodziłam do szkoły, rutyna dosłownie mnie dobijała, myślałam że złapie zaraz jakąś depresję itd. bo przecież , co fajnego w codziennym uczeniu się, jedzeniu tego samego ? Nic. A powinniśmy się cieszyc życiem, prawda ? :)

    NAJNOWSZY POST-KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajny post. Rutyna, rutyna :/
    Susette
    0zuzol0.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. U mnie dzień od poniedziałku do piątku wygląda tak samo... xd

    http://justdaaria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ładne zdjęcia :)Świetny blog
    obserwuję

    http://juliettapastoors.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Zgadzam się. Wiele osób narzeka na rutyne ale zamiast coś zmienić to nadal zasiadają przed telewizorem paradoks?

    http://tutajjestem-lekkomyslny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Zgadzam się :D
    http://juliaobi.blogspot.com/2016/01/favourite-place.html

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja też myślę tak jak ty. Już mi się nudzi to, że codziennie robię to samo :(
    nulaamynewblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. W tym momencie zmieniłaś moje podejście. Wcześniej zwracałam uwagę na większe rzeczy, gdy myślałam o rutynie. Dzięki.

    OdpowiedzUsuń
  16. piękna zima *.* chciałabym taką zobaczyć na żywo!

    Nowy post, zapraszam!
    Obserwuję ;)
    MÓJ BLOG-KLIIK

    OdpowiedzUsuń
  17. Ale piekne zdjęcia <3

    http://treamicii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Uważa, że ja popadłam w taką własnie "rutynę". Według mnie ona istnieje i w tygodniu nie mam czasu na nic innego poza szkołą i nauką. Ciągle dzieje się to samo :/

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie! klik

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja skończyłam ferie i dziś wróciłam do rutyny. Bardzo ładne klimatyczne zdjęcia. U mnie śniegu już dawno nie ma.
    Pozdrawiam, annenoele.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo miło się czytało ten post :)
    Śliczne kotki i zdjęcia!
    Hm.. Czytając tego posta to pomyślałam sobie, że większość moich dni choćby z rana jest taką rutyną. Jednak czytając dalej odkryłam, że to kłamstwo:) Każdego dnia jest coś innego na śniadanie, budzę się o innej porze i rozmawiam na różne tematy z różnymi ludźmi :) Sądzę, że mało kto teraz dostrzega małe rzeczy i to jest trochę przykre...

    Pozdrawiam!
    http://my-little-world-olimpia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo fajny post pozdrawiam i zapraszam do mnie http://myblog69141.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Gdy chodzi się do szkoły to rutyna potrafi być naprawdę dobijająca.Ale na pewno dzięki pozytywnemu nastawieniu można z nią zwyciężyć :D

    Pozdrawiam ♥
    magda.sara - klik

    OdpowiedzUsuń
  23. dokładnie codziennie to samo to już przytłaczające. Na szczęście zaraz mam ferie i w końcu przerwę tą rutynę.

    http://zyciepiszehistoriee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Rutyna potrafi być naprawdę męcząca. Bardzo ładne zdjęcia :)
    http://modishnessblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Rutyna ? hmm no niby jest cos takiego ,że codziennie robimy to samo ale czy mamy tą pewność ,że jutro na 100% zrobimy to samo ? zawsze moze stać sie coś dobrego lub zlego :)
    świetne zdj :)

    http://naataliam.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Potwierdzam, że każdy dzień się od siebie różni i to bardzo:) A jak osoby mówią o rutynie, to niech po prostu zmienią coś w swoim życiu, niech coś dodadzą:)
    Trzymaj się cieplutko:)
    http://muzykaanaszymzyciem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Zgadzam się z Tobą :)
    http://paulan-official-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. świetny post ! :) będę odwiedzać częściej :)

    a u mnie zapraszam na konkurs ! już niedługo ogłoszenie wyników, warto jeszcze spróbować :)
    http://czarnotowidze2.blogspot.com/2016/01/konkurs.html

    pozdrawiam:*

    OdpowiedzUsuń
  29. Pięknie wygladasz:) świetna bluza <3
    Może wspólna obserwacja?:)
    Pozdrawiam:*

    OdpowiedzUsuń
  30. cudowne zdjęcia ! *.*
    http://stylishfashionbylu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  31. rutyna jest czasem bardzo meczaca...
    cudowna bluza ;)

    OdpowiedzUsuń
  32. Piękne zdjęcia :)
    rutyna...hm...zdarza się , oczywiście!
    nie trwa długo , bo jest to męczące ;)
    intensywnie z tym walcze !
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  33. W sumie racja, każdy dzień jest inny :)

    http://seethelifeofthisbetterparties.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  34. Zgadzam się z Tobą, każdy dzień jest podobny, ale to nie oznacza, że jest identyczny. Świetne zdjęcia :)

    http://crafty-zone.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  35. Rutyna... Tak czasami mi się wydaje, że moje życie to rutyna ;/ Bardzo mądrze piszesz i bardzo dojrzale :)
    Jeśli masz czas i ochotę, wejdź do nas!
    niespotykanne.blogspot.com - Nasz blog!

    OdpowiedzUsuń
  36. Interesujący i genialny post, przede wszystkim fantastyczny blog! Masz rewelacyjne pomysły :) Na pewno będę tu zaglądać częściej! :) Posty są naprawdę przemyślane i świetnie napisane.

    http://dominikax.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  37. Dałaś mi całkowicie inne spojrzenie na ten temat. Takie drobne szczegóły wszystko zmieniają :)
    Mój blog :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Zgadzam się z Tobą w stu procentach, chociaż nigdy jeszcze nie myślałam o tym w taki sposób :)

    Obserwujemy?
    Zapraszam, keepgoiing.blogspot.com - klik!
    Pozdrawiam cieplutko♥

    OdpowiedzUsuń
  39. Czasami warto zrobić coś nowego, innego, żeby każdy dzień nie był taki sam. :)

    Zapraszam do mnie! Zaobserwuj, jeśli Ci się spodoba! :)
    >> ALEXANDRAK-BLOG.BLOGSPOT.COM <<



    OdpowiedzUsuń
  40. Mnie niestety odwiedziła rutyna jakiś czas temu. Przez jakiś okres czasu miałam codziennie podobny plan dnia. Szkoła, nauka, kąpanie i spanie. Teraz jak to dostrzegłam, postanowiłam że pora to zmienić. Życie nie może toczyć się na rutynie, jaki wtedy miało by sens? Codziennie robić to samo to głupota. Jest tyle różnoych rzeczy, które możemy dodać do naszego dnia, aby chociaż trochę dzało się coś nowego. Wystarczy nawet wyjść na spacer. Może po drodze spotkasz kogoś nowego, odkryjesz super budkę z biżuterią, odwiedzisz okolicę. Oczywiście to jest niby łatwy krok żeby coś zmienić, ale czasami niestety decyduje również zapas czasu. Niegdyś mi po prostu nie starcza na nic dodatkowego. Dlatego najlepszym wyjsciem jest na to oerganizacja dnia.

    pozdrowionka, świetny post :)
    Mój BLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję za komentarz, właśnie takie coś mnie motywuje<3

      Usuń
  41. Zgadzam się z postem :) ps. świetna bluza (?) :)

    OdpowiedzUsuń
  42. Super bluza :)
    zapraszam jula445.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  43. Rutyna potrafi zeżreć,dopaść odnaleźć nasze największe lęki ukryte w kościach, ale to nasze życie i powinniśmy nauczyć się żyć właśnie z rutyną bo przez naszą długą drogę ona i tak nas dopadnie wiele razy. http://blueroyallife.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

*Weryfikacja obrazkowa wyłączona.
*Za każdy komentarz dziękuję.♥