2016/04/23

CIY:CIASTO SZPINAKOWE

Wow! W końcu mogę nieco odetchnąć od szkoły i zająć się blogiem. Postaram się szczególnie o regularność i różnorodność. Ostatnio bardzo zaniedbałam to moje małe miejsce w internecie dlatego teraz stawiam je na pierwszym miejscu. Tak jak sobie obiecywałam, że po egzaminach zacznę ćwiczyć tak tego dotrzymuję i w czwartek zrobiłam dość wyczerpujący trening po którym mam zakwasy haha. Ale mam nadzieję, że niedługo będę mogła znów wrócić do ćwiczeń. Bardzo się cieszę, że z każdym kolejnym dniem jest coraz bliżej do wakacji! Nie mogę się ich doczekać ;)

Dzisiaj przychodzę z przepisem na tort szpinakowy. Podłapałam ten przepis już dawno ale wydawał mi się za trudny jak na moje możliwości haha. Wbrew pozorom ciasto jest na prawdę łatwe do zrobienia i myślę, że wyjdzie każdemu. Niektórych może zrazić duża zawartość szpinaku, ale jest on praktycznie niewyczuwalny. Tort stał na wielkanocnym stole i moim skromnym zdaniem wyglądał bardzo efektywnie oraz szybko zniknął :D

Składniki na ciasto:
-3 jajka
-2 szklanki mąki
-450g mrożonego szpinaku
-ok.1/5 szklanki cukru
-ok.1/5 szklanki oleju
-3 łyżeczki proszku do pieczenia

Składniki na krem:
-300ml śmietanki kremówki
-2 łyżki cukru pudru
-śmietan fix (ilość według informacji podanych na opakowaniu)
-1 granat

Szpinak rozmrażamy, odciskamy i blendujemy. Ubijamy jajka z cukrem na puszystą masę. Nadal ubijając powoli wlewamy olej, dodajemy mąkę i proszek do pieczenia i krótko miksujemy na najniższych obrotach. Dodajemy szpinak i mieszamy. Przekładamy do formy (21cm) wyłożonej papierem do pieczenia i pieczemy przez około godzinę w 180 stopniach. Po wystudzeniu przekrajamy na dwa blaty na wysokość ok. 3/4 ciasta. Kremówkę ubijamy z cukrem pudrem i śmietan-fix'em, nakładamy ją na dolną część ciasta, górną część natomiast kruszymy i posypujemy nią część z kremem. Na koniec dekorujemy pestkami granatu.

A co u Was?
Robiliście kiedyś to ciasto?

31 komentarzy:

  1. U jednej blogerki widziałam już ten przepis,ale nigdy go nie próbowałam :(
    Myślę,że w najbliższym czasie go zrobię!
    zuziaforstyle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem ciekawa jak to smakuje, bo wygląda naprawdę dobrze!
    Sama muszę zacząć coś tworzyć w kuchni,a ciasta to to, co lubię najbardziej!

    http://live-telepathically.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. jadlam kiedys to ciasto i jest przepysznie a do tego genialnie sie prezentuje! ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja jadłam to ciasto i było pyszne! A ludziom ciężko uwierzyć, że może ono dobrze smakować haha :D

    minimalistyczny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. właśnie! :D część osób była niechętnie do niego nadstawiona ale potem kilka spróbowało i tak oto całe ciasto zniknęło w kilka minut haha

      Usuń
  5. Jeszcze nie robiłam, ale mam na nie coraz większą ochotę. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Też już nie mogę się doczekać wakacji ;)
    Ciasto wygląda świetnie, muszę spróbować kiedyś zrobić ;D
    dreams-lunatyk.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Dekawy przepis,koniecznie muszę wypróbować :)
    mycrazyworldpaula.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Jadłam i polecam jest pyszny ♥

    http://londonkidx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeszcze nie jadłam tego ale mam ochotę spróbować sama go zrobić :)

    obserwuję!
    zapraszam do mnie http://meowtix.blogspot.com/

    zapraszam na mojego snapchata - meowtix

    OdpowiedzUsuń
  10. O jej jak to pięknie i smacznie wygląda! Może w wolnej chwili wypróbuję :)
    Zapraszam do mnie, może wspólna obserwacja? :)

    veronicalucy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. te ciasto jest przepyszne ;)
    pozdrawiam cieplutko i zapraszam do mnie, będzie mi bardzo miło jeśli zajrzysz, zaobserwujesz xkroljulianx

    OdpowiedzUsuń
  12. ciasto szpinakowe to ostatnio hicior, najlepsze, że nie czuć szpinaku
    Dyed Blonde

    OdpowiedzUsuń
  13. Wygląda smakowicie <3
    http://malwinabeczek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. ojeju, nienawidze szpinaku xd

    Mogłabym liczyć na poklikanie w linki w ostatnich postach ? ;> Będę bardzo wdzięczna
    by-vanys.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. kocham szpinak, a to wygląda bosko muszę wyprobowac ten przepis !! :)

    obsewujue
    dblazkowska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. jeju już od patrzenia robię się głodna, muszę wypróbować.
    http://etworek.blogspot.com/2016/04/4-zamowienie-z-cocolitapl-cz1.html

    OdpowiedzUsuń
  17. hmm wygląda smacznie, może kiedyś spróbuję zrobić takie ciasto :)

    Zapraszam do siebie. Jeśli spodoba Ci się mój blog, będzie mi miło, jeśli skomentujesz lub zaobserwujesz :)
    Mój blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  18. Mmm smacznie wygląda:)
    obserwujemy?:)

    http://mylife-tasia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Ciacho wygląda przepysznie! :D Dziś zrobię takie i wypróbuję Twój przepis :)

    http://k-jot.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Prezentuje się świetnie, ale ten szpinak jednak mnie nie przekonuje :p
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Cudnie wygląda.Narobiłaś mi apetytu ;).
    Może wspólna obserwacja?
    Zapraszamy do nas :).
    fashion--twins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. ostatnio bardzo polubiłam szpinak! :)

    mój blog [klik]

    OdpowiedzUsuń
  23. uwielbiam szpinak, ciekawy przepis :)

    http://fit-pasja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Ciasto wygląda przepysznie, bardzo wiosennie, lecz nie wiem czy się na nie skuszę, nie wyobrażam dobie żeby takie ciasto było na prawdę smaczne hahah :D

    W wolnej chwili zapraszam do mnie :)
    http://sysiadelrey.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. ale pysznie wygląda!
    http://www.karinamucha.com/2016/04/mirror.html

    OdpowiedzUsuń

*Weryfikacja obrazkowa wyłączona.
*Za każdy komentarz dziękuję.♥