2016/10/07

10 porad które przydadzą się każdemu BLOGEROWI+ZAFUL.COM

Nie ukrywam, że w blogosferze już trochę czasu spędziłam, w końcu niedługo wybiją 3 latka na tym blogu. Postanowiłam napisać taki typowy post dla bogerów. Nie tylko tych początkujących, ale również zaawansowanych. Jeżeli masz coś wspólnego z blogowaniem to mam nadzieję, że poniższe rady Ci się przydadzą. Być może o niektórych jeszcze nie miałeś pojęcia. W każdym razie zapraszam do lektury!



1.Design
Tutaj powtórzę, to co wyczytałam w większości (jak i nie w każdych) tego typu postach. Design jest najważniejszy. To on rzuca się w oczy w pierwszej kolejności, w końcu jesteśmy wzrokowcami. Powinien być on przede wszystkim prosty graficznie, najlepiej biały, w każdym razie jasny. Na pewno musi być przejrzysty. Fajnie by było, gdyby był bogaty w zakładki, ikonki społecznościowe, archiwum i inne tego typu gadżety. To bardzo ułatwia korzystanie z bloga.
2.Zdjęcia
Rzecz jako druga najbardziej rzucająca się w oczy. Zdjęcia to podstawa, muszą być w każdym poście! Chyba, że piszesz na przykład opowiadania, wtedy według mnie nie są konieczne. Powinny być jasne, wyrazne, duże, w miarę starannie wykonane. Ładne zdjęcie da się zrobić nawet przy użyciu komórki, dlatego nie musisz posiadać lustrzanki za parę tysięcy złotych. Wystarczy tylko dobre światło, obróbka i trochę chęci. Ciekawie jest, kiedy sesja nawiązuje do tematu posta, a jeszcze lepiej kiedy zdjęcia są zróżnicowane. Trochę nudno jest w którymś z kolei poście oglądać zdjęcia na łóżku w podobnych ubraniach. Wiadomo też, że nie każdy ma talent albo chęć do robienia zdjęć. Wtedy dużo lepszą opcją będzie pobranie ich. Osobiście polecam GratisographyUnsplash i Libershot, ale w sieci znajdziecie mnóstwo takich stron!


3.Treść
W końcu przechodzimy do treści. Jest to chyba jedna z tych rzeczy nad którą muszę popracować, nie ukrywam. Ale to właśnie ona sprawia najwięcej problemów i w moim przypadku, poświęcam na nią najwięcej czasu. Większość ludzi nie czyta, ale skanuje wzrokiem, dlatego zdania powinny być krótkie. Całość rzeczowa, konkretna i zwięzła. Warto też zachować odpowiednią długość, aby tekst nie był za krótki, ani za długi. Części powinny być od siebie oddzielone akapitami lub zdjęciami. Chyba nie muszę powtarzać, że używanie emotikonów i notoryczne popełnianie błędów ortograficznych nie jest dobre. A że zjadłeś śniadanie, byłeś w szkole i zjadłeś obiad też nikogo prawdopodobnie nie zainteresuje. Napisz o czymś ciekawym, o czymś co sam chciałbyś przeczytać!
4.Social Medias
Z pozoru wydają się niekonieczne do prowadzenia bloga, ale nawet nie wiesz jak bardzo się mylisz! Media społecznościowe to około 1/3 Twojego bloga. To dzięki nim czytelnicy mogą się z Tobą kontaktować, sprawdzać co u Ciebie i śledzić Twoje życie i to co robisz poza blogiem. Poznają Ciebie nie tylko i wyłącznie od strony bloga, ale kim jesteś w codziennym życiu. Przede wszystkim przydatny jest Snapchat na którym możesz odpowiadać na pytania i pokazywać swój dzień. Niestety, póki co nie mam możliwości jego zainstalowania, ale gdy tylko będę go miała, na pewno Was poinformuję :)


5.YouTube
Bardzo przydatnym dopełnieniem bloga jest YouTube. O wiele łatwiej się na nim wybić oraz posiada dużo większą popularność niż blogi. Ludzie o wiele chętniej oglądają filmy niż czytają, więc jeżeli masz taką możliwość wykorzystaj to, a Twój blog dużo na tym zyska.
6.Ułatwiaj
Ułatwiaj czytelnikowi korzystanie ze swojej strony. Mam tutaj na myśli menu, zakładki, archiwum, pole wyszukiwania (mam nadzieję, że wiadomo o co chodzi haha) oraz etykiety, dzięki którym w łatwy sposób możemy znalezć interesujący nas post. Tak samo, jeżeli zależy Wam na dużej ilości komentarzy i obserwatorów, dodajcie te dwa gadżety w widocznym miejscu. Najlepiej nie kombinować i obserwatorów umieścić w prawym pasku bocznym, a przycisk komentarze bezpośrednio pod postem.
7.Bezpośredni zwrot
Rzecz o której dowiedziałam się niedawno to bezpośredni zwrot do czytającego. Zamiast "Wy" o lepiej brzmi "Ty". Czytelnik czuje się bardziej doceniony, zauważony oraz wyróżniony. Nie jest on grupą osób tylko pojedynczym człowiekiem.  Moim zdaniem o wiele lepiej brzmi A jak Ty spędzasz wakacje?, niż A jak Wy spędzacie wakacje?
8.Ważny tytuł
Powinien być interesujący, taki, który przyciągnie uwagę. Najlepiej w języku polskim. Na ludzi działają takie określenia, jak, 5 sposobów, 10 porad, dlaczego.



9.Przydatne narzędzia
Narzędzie, o którym dowiedziałam się dosłownie kilka dni temu, przygotowując ten post to Google Analytics. Jak możecie się domyślić, jeszcze z niego nie korzystałam, w każdym razie służy do śledzenia statystyk na naszym blogu. Można sprawdzić między innymi jakie tematy na Waszym blogu powodują największy ruch. Jest to bardzo przydatne w rozwijaniu się strony.
Kolejnym narzędziem jest Canva, gdzie znajdziecie świetne grafiki do pobrania oraz PicMonkey do przeróbki zdjęć. Jednak moim ulubionym i jak dotąd niezawodnym programem do przerabiania zdjęć jest Photoscape. Można powiedzieć, że jest to darmowa i łatwiejsza w obsłudze alternatywa dla Photoshopa. Ostatnim narzędziem jest strona DDOB, na której można nie tylko się promować, ale poznać wiele ciekawych blogów.
10.Platformy
Osobiście polecam Bloggera, ponieważ jest najbardziej popularny, prosty w obsłudze i bezpłatny. Moją drugą propozycją jest Wordpress, który również jest darmowy i dość, można powiedzieć, amatorski ale nie aż tak popularny jak Blogger.
Dwie ostatnie rzeczy, które dostałam od Zaful to sukienka oraz choker. Sukienka spodobała mi się już dawno, aż w końcu miałam okazję ją zamówić. Obie rzeczy są dobrze wykonane, wyglądają tak samo jak na zdjęciu, więc nie mam zastrzeżeń. Niestety, na sukienkę jest już o wiele za zimno, ale na następny rok będzie idealna :)
sukienka: KLIK naszyjnik: KLIK



Zdjęcia zawdzięczam oczywiście mojej kochanej Oli <3 Mam nadzieję, że chociaż troszkę przypomną Wam lato i wakacje!

37 komentarzy:

  1. Dobre porady dla wszystkich blogerów :)
    Pozdrawiam Mój blog♥

    OdpowiedzUsuń
  2. Co do Social Mediów. Zakładałam kilka razy FP i nic. Zero aktywności. Na instagramie to samo. I na snapie też.
    Mój blog
    Kanał na YT
    Cupsell

    OdpowiedzUsuń
  3. Przydatny wpis, kilka dobrych rad nigdy nie zaszkodzi. Świetne zdjęcia, pozdrawiam

    itneverendsblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Post przydatny :) Z kanałem na YT czasami jest ciężko. Niektórzy nie mają ani dobrego sprzętu do nagrywania ani pomysłu. Mnie czasami smuci, gdy uwielbiam czytać jakiegoś bloga, nagle autorka zakłada kanał i porzuca bloga. Jednak to może być ciekawe uzupełnienie tylko, żeby autorzy do końca nie rezygnowali z bloga. Chyba, że już całkiem rezygnują i zaczynają swoją karierę na Youtubie to nie mam nic przeciwko ;) Jak wcześniej napisałam post przydatny, a zdjęcia strasznie mi się podobają. Przed ostatnie cudowne ^^
    Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  5. Super porady :). I ta sukienka również piękna :)!

    zapraszam :)
    http://missmecenaska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Zdjęcia raczej pobieram z darmowych banków zdjęć, ponieważ jestem bardziej skupiona na treści, a i nie mam możliwości, by mieć kilka zdjęć gotowych do postów co cztery dni.
    Wordpress ma cudowne szablony, ale do dziś nie potrafię się z nim zaprzyjaźnić - lepiej obsługuje mi się Bloggera :)
    Pozdrawiam
    Tutti
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajny taki post. Bardzo dobre porady. Konkretnie napisane;)
    Chyba do większosci się stosuję heh

    Sama zobacz: http://szanujwspomnienia.blogspot.com/
    Pozdrawiam i Zapraszam;)

    OdpowiedzUsuń
  8. ja mam bloga od roku i też nadal pracuje nad tekstem i innymi rzeczami ;)
    zapraszam
    mój blog |KLIK|

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajny wpis w wersji poradnika! My stosujemy większości z tych porad i jakoś dajemy radę :D Hehe. Twoje zdjęcia to sztos! Są bardzo kreatywne i ciekawe :) Super! Buziaki kochana ;*

    OdpowiedzUsuń
  10. Wow, mega mega mega przydatne! Dziękuję ślicznie za ten post! :* ♥

    http://xpanikax.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Śliczne zdjęcia, a przede wszystkim post który jest wart przeczytania szczególnie dla wielu osób które zaczynają. :)
    Pozdrawiam, Olivia
    dalilahome.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Dobre porady chociaż nie zgodzę się co do zwracania się do czytelnika. Wg mnie lepiej brzmi "wy" niż "ty", czytając bloga gdzie autor zwraca się do mnie bezpośrednio, czuję się nieswojo i jakbym była na jakimś coachingu. Ale każdy ma swoje zdanie ;) z resztą porad całkowicie się zgodzę. Brzydkie, zbyt kolorowe albo niedopracowane blogi nie zachęcają do czytania, a zwłaszcza gdy widać, że ktoś nic nie robił przy wyglądzie bloga i pozostawił podstawowy szablon jaki wybrał mu blogger :/

    ps. obserwuję ;) zainteresowałaś mnie
    http://queensali.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Rzeczywiście nie trzeba wydawać od razu pieniędzy na drogi sprzęt. Wystarczy pobrać darmowy program do obróbki i tam się trochę pobawić ;) Fajny post i ślicznie wygladasz!

    MÓJ BLOG
    MÓJ KANAŁ NA YT

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo fajne porady, linki zaful kliknięte :)
    Mogłabyś poklikać w linki w najnowszym poście TU ? Dzięki ;*

    OdpowiedzUsuń
  15. ale świetne zdjęcia! szkoda, że już nie ma takiej pogody...

    OdpowiedzUsuń
  16. Wow! 3 lata to bardzo dużo:o gratuluje wytrwałości

    będzie, miło jak odwiedzisz i zostawisz coś po sobie>>> mvrysiv.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo się cieszę, że trafiłam na twojego bloga, te porady są mi naprawdę przydatne :)
    Ja jakoś nie jestem przekonana, aby pisać "ty" zamiast "wy".
    Pozdrawiam RONN

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetne rady. 3 lata to naprawdę wow ogrom czasu! Szablony wordpressa skradły moje serce ale narazie wolę zostać przy blogerze :)
    Pozdrawiam,
    Szwajka (kilk)

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie wiedziałam, że bezpośredni zwrot do czytelnika jest tak ważny, dziękuję!
    Śliczne zdjęcia ♥

    http://wieczorekm.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. mega
    https://juliawojcieszek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Ciekawe porady, pewnie z jakiś skorzystam, gdyż również chciałabym się wybić, a niestety nie wiem jak :)
    Piękne zdjęcia! Te z piórkami cudowne! *_*
    https://clauditta-blog.blogspot.dk/

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo podobają mi się te zdjęcia :)

    Jeśli podobają ci się post to zostaw swoją ocenę na samym dole postu https://mrkulfon.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Wiele tych rad się przyda niejednemu bloggerowi.

    MY BLOG - CLICK!

    OdpowiedzUsuń
  24. Fajne rady, ale na przykład z kwestią YT się nie zgadzam, uważam, że nie każdy się do tego nadaje - to czasochłonne, wymaga dobrego sprzętu i też nie wszyscy dobrze czują się przed kamerą!
    PS. Obserwuję!

    claudine-bloog.blogspot.com --> MÓJ BLOG
    KLIK

    OdpowiedzUsuń
  25. świetne porady, nigdy nie słyszałam o Google analytics!
    ❀MÓJ BLOG-KLIK❀

    OdpowiedzUsuń
  26. Bardzo przydante rady, ja również uważam że design jest baaardzo ważny :)
    agnieszkaa-es.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Ale sliczne zdjęcia! <3
    http://klaudencja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. Ale przydatny post :) Dowiedziałam się wiele ciekawych rzeczy :) Cieszę się, że wpadłam na twojego bloga :)

    Zapraszam :)
    http://normalnienienormalnanastolatkaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  29. Świetne rady, a sukienka i choker boskie. Ja też współpracuje z Zaful- mają mega asortyment. Poklikane. Nawet nie masz pojęcia jak bardzo tęsknię za tą letnią poda 🎎🎎

    http://daruciaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. Śliczne zdjęcia , bardzo ładnie wyszłaś :))
    Porady zapewne każdemu się przydadzą :)

    Zapraszam :D
    grlfashion.blogspot.com

    Odwdzięczam się za każdą obserwacje :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Czytając Twoje porady, zacznę je stosować przy następnym poście i popracuję nad wyglądem bloga w wolnej chwili :)
    Zdjęcia masz śliczne :)

    Zapraszam na jesienny post :)
    https://monica280497.blogspot.com/2016/10/white-blouse-with-excision-golden-autumn.html

    OdpowiedzUsuń

*Weryfikacja obrazkowa wyłączona.
*Za każdy komentarz dziękuję.♥