2017/07/15

A TY LUBISZ SWOJE ŻYCIE?


Wiele z nas nie docenia swojego życia. Chociażby chwil spędzonych z najbliższymi czy samotnie w łóżku z ulubionym serialem i kubkiem herbaty w dłoni. Mamy tyle możliwości. Możemy pojąć wiedzę na praktycznie każdy możliwy temat, a w kilkanaście godzin okrążyć cały świat. A więc w czym problem?


Nie doceniamy. I to jest podstawowa kwestia. Ludzie zawsze narzekali i będą narzekać, ale może jednak warto spojrzeć trochę inaczej? Nie miejmy wymagań z najwyższej półki i nauczmy się zauważać to co mamy. Popatrzmy w szczegóły i doceńmy chwile, które mogą się już nie powtórzyć. Zauważyłam, że wykształciłam w sobie właśnie takie myślenie, świadomość, że to co przeżywam obecnie może mieć miejsce ostatni raz w moim życiu. Dzięki temu mocniej to przeżywam i doceniam ten moment. Oczywiście to tylko taka świadomość, nie należy z tym przesadzać, bo może mieć to odwrotny skutek do zamierzonego. W każdy razie nauczmy się doceniać głupotki, bo to naprawdę pomaga spojrzeć z innej strony na otaczającą nas rzeczywistość. Bądzmy otwarci, pozytywni i zarażajmy ludzi uśmiechem, a to samo dostaniemy z powrotem. Nie oszukujmy się, ale na nasze życie w dużej mierze ma wpływ ludzi którymi się otaczamy. Czasem wystarczy pozrywać niektóre kontakty czy zmienić nieco środowisko, aby poczuć się jak ryba w wodzie i tym samym polubić swoje życie. Warto też stać się bardziej niezależnym, wychodzić z inicjatywami i nie bać się własnego zdania. Masz ochotę na wycieczkę rowerową, ale Twoi znajomi nie dzielą tego pomysłu? Bierz swojego rumaka i jedz! Po prostu rób to na co masz ochotę w pojedynkę. Zmiany, zmiany, zmiany. Jak wiadomo są nieuniknione, ale to nie reguła. Zmień coś ze swojej własnej chęci. Nie bój się kreować swojego życia. Jeżeli coś Ci nie odpowiada pamiętaj że można to zmienić, a jak nie zmienić to zaakceptować. Zawsze jest jakieś rozwiązanie. Proste? No nie do końca, bo na to potrzeba czasu i cierpliwości. Nie wszystko da się zrobić za użyciem czarodziejskiej różdżki, na to potrzeba siły i poświęcenia. Jednak wierzę, że jak czegoś się bardzo pragnie to da radę!





A czy ja lubię swoje życie? Naprawdę kilka miesięcy temu doszłam do wniosku, że uwielbiam miejsce w którym obecnie się znajduje. Teraz tylko z dnia na dzień coraz bardziej utwierdzam się w tym przekonaniu. Śmieszne, bo jeszcze mniej niż rok temu moja odpowiedz byłaby zupełnie inna. Trochę wylanych łez, plan w głowie, zmiana środowiska, siebie aż w końcu kop motywacji i jestem gdzie jestem. A więc da się. Oczywiście nie jest idealnie, bo niczyje życie takie nie jest, ale ważne, że czuję się w nim dobrze i póki co nigdy nie czułam się lepiej. Najważniejsze, że idę w dobrym kierunku i mam nadzieję, że teraz będzie już tylko lepiej. Zmieniło się moje podejście do świata, ludzi. Stałam się bardziej otwarta, z czego ogromnie się cieszę, bo przez tyle lat nie umiałam przełamać tej bariery. W moim przypadku przełamanie nieśmiałości to połowa sukcesu. Fajnie żyć ze świadomością, że sama siebie nie ograniczasz. Naprawdę warto czasem zaryzykować i rzucić się na głęboką wodę. Zobaczysz jak to będzie, a jak Ci się nie uda, przynajmniej nie będziesz miał wyrzutów sumienia, że nie spróbowałeś. Stałam się również bardziej produktywna, może to niezbyt zdrowe podejście, ale uważam, że wyśpię się na starość (albo w grobie haha). Sen nie jest dla mnie najważniejszy i lubię robić jak najwięcej w ciągu doby, a gdy nie mam nic do zrobienia zwyczajnie się nudzę i dostaję depresji (nie wiem czy to nie objawy pracoholizmu XD).
Trzeba zacząć od siebie a potem oczekiwać od innych. Kluczową rolę odgrywa tu samoakceptacja. Jeżeli nie polubisz siebie, nigdy w pełni nie polubisz swojego życia. Bądz taki jakbyś chciał, żeby inni ludzie tacy byli. Jak Kuba Bogu i na odwrót, nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło. To Twoje życie, wez je w swoje ręce i przeanalizuj co jest w nim dobrego, a co złego, a może w pełni Ci odpowiada? A Ty lubisz swoje życie?







21 komentarzy:

  1. Doceniam swoje życie, cenię to, co mam, ale jednocześnie jestem świadoma tego, że są elementy, które powinnam zmienić, bo w jakiś sposób mnie ograniczają w działaniu. Trzeba mieć chyba do tego po prostu wyważone podejście :)
    Pozdrawiam
    Tutti
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  2. Ludzie narzekają np. że się nudzą i potem dalej siedzą i nic nie robią. Tyle rzeczy można jeszcze zrobić. Trzeba się cieszyć z małych rzeczy, w końcu to z nich powstanie coś większego ;). Piękne zdjęcia.
    https://modoemi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudne zdjęcia! W szczególności to ostatnie *.*
    MÓJ BLOG - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  4. Hej! Świetny post, jesteś naprawdę megaaa śliczna :)

    obserwuje i zapraszam do mnie :
    http://milentry-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiadając na pytanie z tytułu, moje życie nie jest idealne, ale na pewno je lubię
    Pozdrawiam, Madda

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne zdjęcia, nie mogę się napatrzeć! ;)

    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  7. Przekonałaś mnie do siebie tym postem, piękne słowa!
    I zdjęcia świetne! Obserwuję<3

    Buziaki ☼
    Personalna Galaktyka Absurdu

    OdpowiedzUsuń
  8. No własnie, okazuje się że to nie takie proste, ale zawsze jest rozwiązanie i warto iść z taką myślą w dobrym kierunku :)

    Pozdrawiam
    Sara's City

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetnie wyglądasz!
    Zapraszam do siebie kochana <3
    stay-possitive.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Super post :D daje dużo do myślenia ;) ja cieszę się każdą chwilą swojego życia :D czy to jak pisałaś chwila spedzona w łóżku z herbatą i serialem czy przygoda życia :D poza tym prześliczne zdjęcia *-* pozdrawiam ;)
    https://blogspecjalniedlaciebie.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo fajny post oraz zdjęcia!!! ;)
    Zapraszam do mnie https://cakemonika.blogspot.com/ ♥

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja lubię swoje życie i jestem z niego w pełni zadowolona :) Może kiedyś tak nie było ale z czasem wszystko zrozumiałam. Czas jest ważny, z czasem naprawdę wiele racji sami odkrywamy. Zaczynamy częściej akceptować to co jest i brać życie takie jakie jest. Naprawdę piękny i bardzo motywujący post. Fotografie świetnie tu pasują są boskie :)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Przepiękne zdjęcia , bardzo mi się podobają :)

    Mogłabyś poklikać w linki TUTAJ ? Dzięki :*

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja jestem typowa maruda i czasami to mnie gubi,poniewaz dochodzi jeszcze brak wiary w siebie :(
    Robie duzo, staram sie brac z zycia jak najwiecej, ale kladac sie spac zawsze dopada mnie poczucie beznadziejnosci....

    Podziwiam ludzi takich jak Ty, ktorzy widza swiat w jasniejszych barwach :)

    Pozdrawiam serdecznie,
    Mally

    https://e-mally.blogspot.de/

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękne zdjęcia!! Śliczna jesteś :))
    Pozdrawiam i zapraszam na:
    maggie-fashion-style.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Zawsze doceniam to co mam, bo wiem, że inni nie mają nawet tego ;)
    Piękne zdjęcia, pozdrawiam :)
    Nowy blog, zapraszam!

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja bardzo doceniam swoje życie, naprawdę. Bo sądzę, że mogłabym mieć o wiele gorsze, niż jest teraz z resztą nie ma co narzekać.
    Pozdrawiam gorąco. Piękne zdjęcia! <3

    OdpowiedzUsuń
  18. o cholercia, ale piękne zdjęcia!

    Zapraszam do mnie. Będzie mi bardzo miło, jeżeli zostawisz po sobie ślad w postaci obserwacji oraz komentarza. ☺ normalbutdidnot.blogspot.com (click)

    OdpowiedzUsuń
  19. Cudne zdjęcia!
    http://izabelin1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Uwielbiam swoje życie! <3
    Piękne, klimatyczne zdjęcia.
    Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Zdjęcia w zachodzie słońca są piękne. :)
    MÓJ BLOG (klik)

    OdpowiedzUsuń

*Weryfikacja obrazkowa wyłączona.
*Za każdy komentarz dziękuję.♥